کد خبر: 1116240
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
دفتر سیاسی حکومت طالبان افغانستان در قطر ، روند به رسمیت شناخته شدن این حکومت را از سوی جامعه جهانی زمان بر می‌داند و می‌گوید که تلاش‌ها برای اینکه حکومت سرپرست به رسمیت شناخته شود، جریان دارد.

 نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، می‌گوید که حکومت طالبان اکنون با بیشتر کشورهای جهان در بخش‌های گوناگون در تعامل است.

نعیم وردک افزود: تعاملاتی با کشورهای مختلف داریم و مقام های کشورهای مختلف به افغانستان سفر می کنند و مراودات تجاری و اقتصادی هم شکل گرفته است.

همزمان با موضوع، شماری از آگاهان مسایل سیاسی علت به رسمیت شناخته نشدن طالبان را از سوی جهان، برآورده نشدن شرایط دو طرف می‌دانند.

آگاهان می‌افزایند که نقش دفتر سیاسی طالبان در موضوع به رسمیت شناخته شدن حکومت سرپرست مهم است.

فضل الرحمن اوریا، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «در شرایط کنونی هم بخاطر تعاملات با کشورهای متعدد چه شرقی است چه غربی است نقش مثبت را بازی می‌کند.»

سیدجواد سجادی، آگاه روابط بین‌الملل، می‌گوید: «خواسته‌های جامعه جهانی در مورد به رسمیت شناختن با الهام از تاریخ منازعه افغانستان مبتنی بر واقعیت‌های متکثر افغانستان است و در نتیجه منطقی می‌باشد.»

موضوع رعایت حقوق زنان، بازگشایی مدارس دختران بالاتر از کلاس ششم و چگونگی مبارزه با تروریسم  از مسایلی است که کابل با جهان درباره آن اختلاف دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار