کد خبر: 1116052
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن، ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
سفارش ماشین آلات صنعتی ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در ماه سپتامبر کاهش یافت و نشانه‌ای از رکود در جهان و هزینه‌های بیشتر واردات بر برنامه‌های هزینه سرمایه شرکت‌ها است.

داده‌های دفتر کابینه ژاپن نشان می‌دهد که سفارش‌های اصلی در سپتامبر نسبت به ماه قبل ۴.۶ درصد کاهش یافت. این به دنبال کاهش ۵.۸ درصدی در ماه آگوست و ضعیف‌تر از پیش‌بینی میانگین رشد ۰.۷ درصدی اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز بود.

بر اساس بخش، سفارش‌های تولیدکنندگان در سپتامبر نسبت به ماه قبل ۸.۵ درصد کاهش یافت که به دلیل فلزات غیرآهنی است، در حالی که سفارش‌های غیر تولیدکنندگان ۴.۴ درصد افزایش یافت.

تولیدکنندگانی که توسط دفتر کابینه ژاپن مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار دارند که سفارشات اصلی پس از کاهش ۱.۶ درصدی در سه ماهه قبل، ۳.۶ درصد در اکتبر تا دسامبر افزایش یابد. دولت ژاپن دیدگاه خود را در مورد سفارشات ماشین آلات صنعتی کاهش داد و گفت که بهبود در حال توقف است.

اطلاعات سفارشات ماشین آلات یک روز پس از آن منتشر شد که ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.

برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از افزایش هزینه‌های مواد خام، دولت ژاپن ماه گذشته بسته محرکی را با ۲۹ تریلیون ین (۲۰۸.۶۶ میلیارد دلار) هزینه اضافی در بودجه تنظیم کرد.

گفتنی است، اقتصاد ژاپن وابستگی شدیدی به اقتصاد جهان به ویژه آمریکا دارد و رکود در اقتصاد آمریکا سم مهلکی برای اقتصاد ژاپن است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار