کد خبر: 1115958
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مجمع خیرین یاریگران زندگی در مسیر خدمت به آسیب دیدگان از اعتیاد، به نصف جهان رفتند.

چهارمین نمایندگی مجمع خیرین یاریگران زندگی به استان اصفهان تعلق گرفت و با انتخاب اعضای هیات امنا و هیات مدیره، مجمع خیرین یاریگران زندگی استان اصفهان آغاز به کار کرد.

نشست هیات امنا و انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان اصفهان با حضور سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان برگزار شد.

در این نشست که با استقبال کم‌نظیر فعالان و کارآفرینان حوزه آسیب‌دیدگان از اعتیاد برگزار شد اعضای هیات امنا و هیات مدیرهمجمع خیرین یاریگران زندگی استان اصفهان انتخاب و معرفی شدند.

مجمع خیرین یاریگران زندگی، حلقه مفقوده زنجیره مبارزه با مواد مخدر است

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این نشست با اعلام این‌که ۳ هزار و ۸۰۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر و برای حفاظت از جوانان دیگر، جان خود را فدا کردند گفت: بسیاری از کشور‌های مدعی مبارزه با موادمخدر در دنیا خود از بانیان تولید و توزیع این مواد در دنیا هستند در حالی‌که واقعی‌ترین مبارزه در این حوزه در ایران اسلامی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت‌های زیادی از جمله راه‌اندازی کمپ‌ها و قرارگاه‌ها تلاش کرده است به دام‌افتادگان را از دام اعتیاد رها سازد، اما این زنجیره ناقص مانده و اگر چنانچه بخواهیم درمان اعتیاد کامل شود تا امکان صیانت اجتماعی فرد فراهم شود باید راه‌های اشتغالزایی و کسب درآمد این قشر هموار شود.

مرتضوی بیان کرد: مجمع خیرین یاریگران زندگی، حلقه مفقوده این زنجیره است و بدون شک اقدامات امروز در راستای مبارزه با موادمخدر در استان اصفهان ماندگار خواهد شد.

وی افزود: هنر و گردشگری ۲ ابزار مهم در راستای اشتغالزایی برای همه مردم از جمله رهایافتگان از دام اعتیاد است و خاستگاه هر ۲ ابزار مهم هنری در اصفهان است و این استان بعنوان مهد صنایع دستی کشور، مهد تربیت نیرو‌های ماهر در این حوزه خواهد بود.

با خرید محصول بهبودیافته‌گان از آن‌ها حمایت کنیم

علیرضا نبی، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور، هم در این نشست، ایجاد اشتغال را برای یک بهبودیافته از مواد الزامی دانست و گفت: اصفهان چهارمین استانی است که این مجتمع در آن راه‌اندازی شده و تلاش می‌شود با جذب یک بهبودیافته از اعتیاد در مجمع خیرین یاریگران زندگی تمام ظرفیت‌های اقتصادی استان به کارگرفته شود و مردم برای حمایت از این افراد محصول تولید شده این بهبودیافتگان را خریداری کنند.

علیرضا نبی که پایه‌گذار راه‌اندازی این مجمع در کشور است، ایجاد همبستگی و اتحاد خیرین برای مقابله با اعتیاد و فقر را پیام اصلی این مجمع برشمرد و افزود: استان اصفهان در تعداد اعضای هیات مدیره و هیات امنا در کشور رکورد زده و این نشان از ظرفیت بالای خیرین در حمایت از معتادان بهبود یافته ماده ۱۶ است.

وی پیش‌بینی کرد در استان اصفهان ظرف ۹ ماه آینده می‌توان با این هیات مدیره انتخاب شده ۵۰ درصد بزه را کاهش داد و به رکورد بین‌المللی در این زمینه دست یافت.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور افزود: خیرین برای حمایت از بهبودیافتگان مواد مخدر در کمپ‌ها، حرفه‌آموزی اشتغال و پشتیبانی بعد از خروج از کمپ را خواهند داشت تا از چرخه بزه خارج شوند.

علیرضا نبی گفت: سه هزار معتاد ماده ۱۶ در اصفهان وجود دارد که با حمایت خیرین و فعالان اقتصادی نیمی از آن‌ها از چرخه بزه خارج می‌شوند و برای آنان اشتغال ایجاد خواهد شد.

بدون حضور مردم کار‌های ما ابتر است

فرزین رحیم نظری، مدیرکل مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست اظهار کرد: در تمامی تجارب ملی ثابت شده موفقیت دولت بدون حضور مردم و نهاد‌های مردمی به‌ویژه در عرصه‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیست. همچنین در عرصه پیشگیری از مواد مخدر هم بدون حضور مردم فعالیتی نمی‌توان انجام داد.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این‌که در دو سال اخیر بویژه با اهتمام مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، شاهد حضور خیرین و نیکوکاران در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستیم گفت: در همین راستا، رییس جمهور محترم نیز در روز مبارزه با مواد مخدر بر اهمیت حضور و ورود خیرین و کارآفرینان به حوزه مبارزه با اعتیاد تاکید کردند.

وی با بیان اینکه کمبود حضور خیرین در عرصه پیشگیری از مواد مخدر همیشه احساس می‌شد، گفت: این موضوع به دلیل عدم فرهنگ‌سازی است، اما اکنون زمان آن فرارسیده که به کمک خیرین در عرصه مواد مخدر کار‌های ملموس انجام شود.

هر ایرانی، یک یاریگر زندگی

حسن حمزه‌زاده، دبیرکل مجمع خیرین یاریگران زندگی با اشاره به این‌که مجمع خیرین یاریگران زندگی با هدف تسهیل حضور و هم‌افزایی خیرین، کارآفرینان، متخصصین و جلب مشارکت آحاد مردم فعالیت می‌کند گفت: یاریگران زندگی با شعار هر ایرانی یک یاریگر زندگی کارش را آغاز کرده است و در عرصه‌های پیشگیری، درمان، توانمندسازی، کاهش آسیب و صیانت اجتماعی از افراد مبتلا و خانواده آنان و تلاش برای جامعه‌پذیری افراد بهبودیافته، فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این راه با ساماندهی و ایجاد اشتغال مولد رهایافتگان از دام اعتیاد می‌توان امنیت اقتصادی پایدار برای خانواده‌های این افراد ایجاد کرد و از ظرفیت‌های اجتماعی این بهبودیافتگان بهره برد.

دبیرکل مجمع خیرین یاریگران زندگی در پایان گفت: امروز با حمایت و حضور کم‌نظیر شما خوبان که طبق آماری که به من داده‌اند، بیش از ۱۲۰ نفر از خیرین و نیکوکاران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی حوزه اشتغال آسیب‌دیدگان و رهایافتگان از مواد مخدر در این نشست حضور دارندکه ۹۳ نفرشان به عنوان هیات امنا در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

در این نشست، ۹ نفر به عنوان عضو اصلی هیات مدیره، دو نفر علی‌البدل و یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل انتخاب و معرفی خواهند شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار