کد خبر: 1115866
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت:۴۵ میلیون نفر از آحاد مختلف جمعیت از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

حنان حاج محمودی، مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص مشمولین خدمات بیمه سلامت و موارد پوشش این بیمه، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران حدود ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد که در گروه‌های مختلف بیمه شده قرار دارند.

محمودی بیان داشت: بخش عمده بیمه شدگان سازمان، ساکن روستا‌ها بوده و دولت، حق بیمه آن‌ها را تامین می‌کند و حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر جمعیت روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر از این طریق تحت پوشش بیمه هستند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بخش دیگر بیمه شدگان که در پرداخت حق بیمه مشارکت دارند در صندوق کارکنان دولت عضو هستند که بیش از ۵ میلیون نفر مجموعه افراد کارکنان شاغل، بازنشسته و خانواده‌های آن‌ها در این گروه هستند.

وی اضافه کرد: گروه دیگر، بیمه شدگان سایر اقشار هستند که می‌توانند از طریق ارگان‌ها و موسسات بیمه گذار به سازمان بیمه سلامت معرفی شوند؛ همانند بنیاد شهید، کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی که حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این طریق تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: در صندوق بیمه سلامت همگانی، افراد به صورت اختیاری و به شکل انفرادی و یا خانوادگی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و جمعیتی حدود ۱۷ میلیون نفر طی سال‌های مختلف در این صندوق از سازمان و خدمات بیمه‌ای استفاده کرده‌اند.

حاج محمودی ابراز کرد: در سال جاری صندوقی برای بیماران صعب العلاج طراحی شده و افراد دارای بیماری خاص، صعب العلاج و دارای هزینه‌های کمر شکن با تحت پوشش قرار گرفتن در این صندوق، مشمول حمایت‌های بیشتر دولت برای کاهش هزینه‌های بیماری خواهند شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار