کد خبر: 1115746
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
هفته نامه اشپیگل با استناد به اظهارات یک مقام ارشد ارتش آلمان از تصمیماتی برای تغییر استراتژی نیرو‌های مسلح این کشور با توجه به جنگ اوکراین و آماده شدن برای جنگ در جناح شرقی ناتو خبر داد.

ان تی وی آلمان در گزارشی نوشت: بازرس کل نیرو‌های مسلح آلمان ظاهراً در حال برنامه ریزی برای تغییر جهت گیری عمده نیرو‌های مسلح آلمان است. بر این اساس مأموریت‌های خارجی در آینده کمتر مورد توجه قرار خواهند گرفت و دفاع ملی و اتحادی اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. دلیل این بازنگری در سیاست ارتش آلمان حمله روسیه به اوکراین است.

به نوشته این رسانه آلمانی ارتش آلمان با یک جهت گیری جدید استراتژیک مواجه است. در یک مقاله سیاست محرمانه که هفته نامه اشپیگل ارائه داده است ژنرال چهار ستاره ابرهارد زورن، بازرس کل نیرو‌های مسلح آلمان در پایان سپتامبر دستور داد که ارتش آلمان باید خود را به طور مؤثرتری برای درگیری قریب الوقوع با روسیه آماده کند. به گفته وی یک تغییر محوری و استراتژیک باید به کاهش ماموریت‌های خارجی و تقویت دفاع ملی و ائتلافی مربوط باشد.

در این مقاله ۶۸ صفحه‌ای آمده است: حمله به آلمان به طور بالقوه می‌تواند بدون هشدار و با آسیب‌های بزرگ احتمالاً حتی موجودیتی رخ دهد. زورن توضیح داد: شکی نیست که توانایی دفاع از قلمرو ملی و اتحاد برای بقا حیاتی خواهد بود و حتی مهمتر از قبل خواهد شد.

عنوان این مقاله راهنمای عملیاتی نیرو‌های مسلح است. این مقاله در ابتدا بیان می‌کند که مأموریت‌های خارجی باید کمتر شده و به نفع دفاع ملی و اتحادی متمرکز شوند.

به گفته زورن، ارتش آلمان به مدت سه دهه در ماموریت‌های خارجی متعددی مانند افغانستان، بالکان یا مالی حضور داشته است. با این حال، این دیگر با وضعیت فعلی، یعنی حمله روسیه به اوکراین، منطبق نیست. به گفته زورن بازدارندگی آشکار و قابل اعتماد اکنون بسیار مهمتر خواهد بود. به گفته وی، نیرو‌های مسلح باید خود را برای جنگ تحمیلی مسلح و آماده کنند.

بنابراین، زورن به درگیری احتمالی در جناح شرقی ناتو اشاره می‌کند که به اعتقاد او بار دیگر به وضوح محتمل شده است. "اشپیگل" می‌نویسد که تمرکز بر دفاع ملی و اتحاد موضوع کاملاً جدید نیست و باید پس از الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ تقویت می‌شد. از آن زمان، فرماندهی‌های کوچک پیشرو در کشور‌های شرق ناتو مستقر شده اند. با این حال، هرگز تهدید جدی از جانب روسیه وجود نداشته است که اکنون پس از حمله به اوکراین ممکن به نظر می‌رسد. این شرایط همچنین منجر به بازنگری در ارتش آلمان شده است.

بر اساس این گزارش، آلمان باید به نقش رهبری خود در اروپا عمل کند. مشکلات در تجهیز سربازان ارتش آلمان از جمله در هنگام استقرار در جناح شرقی ناتو، بار‌ها و بار‌ها علنی شد. در این گزارش آمده است: برنامه ناتو برای اینکه بتواند ظرف چند روز نیروی واکنش سریع را بسیج کند و به اروپای شرقی منتقل کند، در شرایط فعلی امکان پذیر به نظر نمی‌رسد. تاکنون هیچ برنامه‌ای برای داشتن یک لشکر - ۱۰۰۰۰ سرباز از جمله تجهیزات جنگی و تدارکات - آماده برای چنین نیروی واکنش سریع وجود نداشت. با این حال، اکنون با توجه به وضعیت اوکراین شرایط تغییر کرده است. تا سال ۲۰۲۴، آلمان باید بتواند یک لشکر کاملا مجهز را فراهم کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار