کد خبر: 1115723
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که می‌خواهد درباره ایجاد یک هاب گازی در این کشور با آذربایجان و ترکمنستان گفتگو کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که می‌خواهد درباره ایجاد یک مرکز توزیع گاز یا همان هاب گاز در ترکیه با سران آذربایجان و ترکمنستان گفتگو کند.

اردوغان قرار است در اوایل ماه دسامبر به عشق‌آباد سفر کند.

رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به اندونزی برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ گفت: پوتین و مقامات رسمی دولت روسیه اظهاراتی را درباره ایجاد یک هاب گازی در ترکیه مطرح کردند. به لطف اقداماتی که قرار است انجام شود ترکیه به مرکز توزیع گاز تبدیل خواهد شد. قرار است موضوعات مرتبط با این مسئله اوایل ماه آینده در سفر به عشق‌آباد و دیدار با سران آذربایجان و ترکمنستان مورد گفتگو قرار گیرد. من نسبت به نتایج مثبت این دیدار‌ها امیدوار هستم.

ایده ایجاد هاب گازی در ترکیه با هدف توزیع گاز بین کشور‌های اروپایی، نخستین بار از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در اجلاس هفته انرژی این کشور مطرح شد. از آنجا که خطوط لوله انتقال گازی نورد استریم ۱ و ۲ روسیه در دریای بالتیک مورد حمله قرار گرفته و خسارت دیده‌اند این کشور دیگر نمی‌تواند با استفاده از این شبکه به اروپا گاز صادر کند.

رئیس جمهور روسیه گفته بود ممکن است به ایجاد خط لوله جدید به ترکیه نیاز شود و گاز سپس به کشور‌های ثالث و در گام نخست اروپایی منتقل شود.

در حاشیه برگزاری یک کنفرانس دیگر در آستانه قزاقستان در روز ۱۳ اکتبر، پوتین و اردوغان در این باره گفتگو کرده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار