کد خبر: 1115602
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
وزیر امور خارجه ایرلند امروز درباره احتمال اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد که تصمیمات بر اساس مستندات اتخاذ می‌شود.
"سایمون کاونی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: صبر کنید صحبت‌ها و مستنداتی که امروز ارائه می‌شود و لازمه اقدامات بعدی است بررسی شود.

وی تصریح کرد: ما بر اساس مستندات تصمیم‌گیری می‌کنیم و مایلم اظهارات نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌اروپا) را بشونم. 
وی افزود که اگر ادعای ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین اثبات شود، «اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهد اما بگذارید برای شواهدی که امروز ممکن است ارائه شود صبر کنیم»
وزیر امور خارجه ایرلند درباره تحریم‌های مبتنی بر ادعاهای حقوق بشری گفت که اتحادیه اروپا تحولات ایران را از نزدیک دنبال می‌کند.
نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ساعتی پیش در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل آغاز شد. موضوع ایران به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دستور کار قرار دارد.
جوسپ بورل پیش از آغاز نشست به خبرنگاران گفت که امروز بسته تحریمی جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد. وی درباره واکنش ایران به تحریم‌ها ادعا کرد: تمام طرف‌هایی که تحریم شده‌اند تدابیر متقابلی را صورت داده‌اند. این بخشی از بازی است و ما آماده‌ایم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سووالی درباره شواهد همکاری نظامی ایران و روسیه تصریح کرد: مستنداتی درباره همکاری موشکی نیست. وی با این حال ادعا کرد که شواهدی درباره همکاری پهپادی وجود دارد.  
به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را وضع کرده اند. یک نشریه آلمانی چندی پیش بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند که در آن ۳۱ شخصیت و سازمان های مرتبط با آنچه به‌کارگیری خشونت علیه معترضان در ایران نامیده، هدف قرار داده شده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده بود که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ساعاتی پیش در مورد مواضع کشورهای اروپایی گفت: چند کشور معدود به رفتارهای سیاسی روی آورده و جمهوری اسلامی اجازه دخالت به این کشورها را نخواهد داد. توصیه ما این است که کشورهای اروپایی از استفاده ابزاری از حقوق بشر اجتناب کنند وبه چارچوب دیپلماتیک ایفا کنند. 
وی تصریح کرد: تحریم و استفاده از ابزارهای تحریمی ورق سوخته ای است که برای ایران کارامدی لازم را نخواهد داشت،ایران در مورد تحریم ما پاسخ متناسب و لازم را خواهد داد.
 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار