کد خبر: 1115588
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
متقیان:
دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته دوومیدانی گفت: ورزشکاران به عنوان سربازان وطن به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند و هدف نهایی آنان برافراشته شدن پرچم مقدس کشور است.

هاشمیه متقیان با بیان اینکه هدف نهایی هر ورزشکار رسیدن به سکوی قهرمانی و اهتزاز پرچم مقدس ایران است، اظهار داشت: در تمامی تورنمنت‌هایی که شرکت کردم با عنوان سرباز وطن رفتم و همیشه در کوله و کیف خود پرچم ایران را به همراه داشتم تا در زمان قهرمانی و کسب مدال به آن ادای احترام کنم. البته همه ورزشکارای ما این تفکر دارند و خود را سرباز وطن می‌دانند. هدف اصلی ما در میادین بزرگ برافراشته کردن پرچم ایران است و من در توکیو موفق شدم با رکوردشکنی سرود کشورم را در سالن طنین‌انداز کنم.

متقیان که رفتارش در سکوی قهرمانی با تقدیر بزرگان انقلاب مواجه شد، گفت: زمانی که در توکیو موفق به کسب مدال طلا شدم و روی سکو قرار گرفتم، بسیار هیجانی بودم. در برابر سرود ملی و پرچم ایران بسیار احساسی شدم و اشکم سرازیر شد و به این کار نیز افتخار می‌کنم زیرا باور دارم هدف نهایی هر سرباز برای ایران برافراشته کردن پرچم ایران است و من نیز یکی از سربازان ورزش ایران هستم. احترام به پرچم ایران در هر شرایطی یک افتخار است و این پرچم مایه افتخار و عزت کشور می‌باشد.

سخنگوی مدال‌آوران پارالمپیک در دیدار رهبر انقلاب این را هم گفت: همه ورزشکاران سرباز وطن هستند و هیچ سربازی به پرچم کشورش پشت نخواهد کرد.

دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان کرد: همه می‌دانند که شرایط اقتصادی کشور سخت است و مردم نیز در تنگنا قرار دارند. البته مردم پای ایران اسلامی ماندند اما تبلیغات برخی از رسانه‌ها موجب شده تا شاهد برخی از حاشیه‌ها باشیم. باید در این زمینه روشنگری لازم انجام شود تا این تبلیغات برای ورزش کشور آسیب‌زا نباشد. البته ورزشکاران ما هوشیار هستند و توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار