کد خبر: 1115439
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کی‌روش از سرمربی انگلیس الگوبرداری می‌کند؟
دنیا حیدری

حفظ آرامش تیم‌ها برای تمرکز هرچه بیشتر روی تمرینات آماده‌سازی در آستانه جام جهانی آنقدر حائز اهمیت است که سرمربی سه‌شیر‌ها از شاگردانش می‌خواهد در استفاده از شبکه‌های اجتماعی در اندک زمان باقیمانده تا جام جهانی و حتی در طول این مسابقات تجدیدنظر کنند تا هیجانات ناشی از فضای مجازی تأثیری بر حال و هوای آن‌ها در طول جام جهانی نداشته باشد.
این نخستین بار نیست که یک مربی دوری از شبکه‌های اجتماعی یا مراعات در استفاده از آن را به شاگردانش توصیه می‌کند، آن‌هم در آستانه مسابقات مهمی، چون جام جهانی. تأثیر هیجانات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی روی ورزشکاران و حتی مربیان به اندازه‌ای است که ساوت‌گیت، سرمربی تیم فوتبال انگلیس را هم با چالش مواجه کرده بود، خصوصاً بعد از شکست برابر ایتالیا در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا که باعث شد تیم فوتبال انگلیس از فصل آینده در دسته دوم لیگ ملت‌های اروپا توپ بزند. مسئله‌ای که چنان هواداران انگلیس را برآشفت که علاوه بر شعار‌های انتقادی در ورزشگاه در شبکه‌های اجتماعی نیز به شدت به انتقاد از ساوت‌گیت پرداخته و حتی خواهان اخراج او شدند. واکنش‌هایی که تأثیر منفی زیادی روی سرمربی انگلیس گذاشت و حالا او بیش از هر کس دیگری می‌داند که حضور زیاد از حد در فضای اجتماعی تا چه اندازه می‌تواند تمرکز و حتی آرامش یک تیم را به‌هم بزند.
توصیه ساوت‌گیت به شاگردانش داستان تازه‌ای نیست. بسیاری از مربیان حرفه‌ای در سطح دنیا چنین توصیه‌هایی را برای حفظ تمرکز و آرامش بازیکنان خود، به‌خصوص در آستانه رقابت‌های مهم می‌کنند. مسئله‌ای که گاه حتی به جمع‌آوری تلفن‌های همراه بازیکنان در شب مسابقه یا تعیین ساعت خاموشی تلفن‌های همراه توسط سرمربی نیز می‌کشد.
برنامه‌ای که پپ معمولاً برای شاگردانش پیاده می‌کرد و هیچ یک از بازیکنان او حق استفاده از موبایل‌های خود بعد از ساعت ۹ شب را نداشتند و این یعنی فرصت بیشتر برای استراحت و دوری از حواشی.
توصیه‌های امتحان پس‌داده شده در فوتبال حرفه‌ای دنیا بی‌شک می‌تواند کی‌روش را نیز در جام جهانی و حتی روز‌های باقیمانده تا آغاز بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا یاری کند، خصوصاً که او برخلاف سایر تیم‌ها فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیمش نداشته است، به همین دلیل هم حفظ آرامش و تمرکز یارانش در فرصت اندک باقیمانده تا آغاز جام جهانی برایش اهمیت فراوانی دارد. مسئله‌ای که می‌تواند مرد پرتغالی را بر آن دارد تا به تبعیت از ساوت‌گیت و دیگر مربیان حرفه‌ای فوتبال دنیا، شاگردانش را به عدم استفاده از فضای مجازی یا استفاده محدود از آن تا بعد از جام جهانی قطر توصیه کند. توصیه‌ای که بدون شک راندمان کاری آن‌ها را بالا خواهد برد. البته به شرط آنکه در شرایطی منطقی و دوستانه انجام شود تا واکنش بازیکنان را به دنبال نداشته باشد. هرچند به نظر می‌رسد لژیونر‌های فوتبال ایران با چنین برخورد‌های حرفه‌ای ناآشنا نیستند و این مسائل برایشان هضم شده است، چراکه بی‌شک اینگونه اقدام‌ها در آستانه و حتی طول مسابقات بین‌المللی مهمی، چون جام جهانی جز در راستای حفظ آرامش و تمرکز تیم روی هدف و برای کسب موفقیت نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار