کد خبر: 1115430
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آرمین بینا

مردی که متهم است قبل از سفر به امریکا همسرش را به قتل رسانده‌است، در جاده قم به دام پلیس افتاد. وی در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف کرد.
بامداد روز جمعه ۲۰ آبان مردی در تهران با اداره پلیس تماس گرفت و گفت چند روزی است از خواهر و دامادشان که در برج مسکونی نزدیکی جنت‌آباد زندگی می‌کنند، بی‌خبر است و آن‌ها به تلفن‌های او جواب نمی‌دهند و الان نگران است که برای آن‌ها اتفاقی رخ داده باشد.
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد راهی محل شدند و برای بررسی موضوع با کمک آتش‌نشانی در ورودی آپارتمان محل زندگی زن و شوهر میانسال را در طبقه ۱۲ برج مسکونی تخریب کردند. مأموران در نخستین گام با جسد زن ۵۸ ساله به نام رعنا در نزدیکی آشپزخانه روبه‌رو شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌بود.
بدین ترتیب با کشف جسد زن میانسال پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و قاضی میثم حسین‌پور همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل، تحقیقات خود را آغاز کردند. تحقیقات تیم جنایی نشان داد مقتول همراه شوهرش در این برج مسکونی زندگی می‌کرده‌است و قرار بوده هر دو به زودی برای دیدن فرزندانشان به کشور امریکا بروند که این حادثه رخ داده‌است. همچنین مشخص شد شوهر مقتول که به گفته بستگانشان با همسرش اختلاف داشته‌است با برداشتن پاسپورتش پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته‌است.
پزشکی قانونی هم در معاینات اولیه اعلام کرد حدود ۳۶‌ساعت از قتل زن میانسال می‌گذرد و این همان زمانی بود که دوربین‌های مداربسته برج مسکونی نشان می‌داد شوهر مقتول از خانه‌اش به مکان نامعلومی بیرون رفته‌است.
برادر مقتول که موضوع را به پلیس خبر داده‌بود، گفت: «خواهرم همراه شوهرش در این آپارتمان زندگی می‌کرد و فرزندانشان هم در خارج از کشور زندگی می‌کنند. آن‌ها با هم مشکلی نداشتند تا اینکه شوهر خواهرم بیکار شد و آن‌ها با هم اختلاف پیدا کردند. قرار بود آن‌ها به زودی برای دیدن فرزندانشان به امریکا بروند. یک روز قبل با خواهرم تماس گرفتم، اما جواب نداد و احتمال دادم مشغول کاری است و بعد با من تماس می‌گیرد، اما امشب وقتی دوباره به تماس‌های من جواب نداد، نگران شدم و به در خانه‌اش آمدم که هیچ کسی در را باز نکرد و من هم از پلیس درخواست کمک کردم.»
بازداشت نقاش قاتل
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران پلیس در تحقیقات میدانی دریافتند شوهر مقتول پس از بیکاری برای تفریح و سرگرمی به نقاشی و طراحی روی آورده‌بود و هر چند روز یک‌بار به باغش در اطراف تهران می‌رفته و در آنجا نقاشی و طراحی می‌کرده‌است. همچنین مشخص شد وی که وضع مالی خوبی دارد، از مدتی قبل دچار مشکل روحی و روانی می‌شود و همین موضوع هم در درگیری و مشاجره لفظی او با همسرش نقش داشته‌است.
مأموران پلیس در ادامه بازرسی محل حادثه، مقدار زیادی پول خارجی کشف کردند که زن و شوهر میانسال برای هزینه سفر خارج از کشورشان فراهم کرده‌بودند. کشف پول‌های خارجی حکایت از آن داشت شوهر مقتول که مظنون به قتل است، هنوز از کشور خارج نشده و به احتمال زیاد به شهر‌های اطراف تهران گریخته‌است.
بدین ترتیب وی تحت تعقیب مأموران پلیس قرار گرفت تا اینکه صبح دیروز کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی‌های فنی دریافتند قاتل فراری در جاده تهران به قم با خودرو‌اش در حال عبور است. با به دست آمدن این اطلاعات مأموران راهی قم شدند و متهم را نزدیکی شهرستان قم بازداشت و به تهران منتقل کردند.
مرد نقاش در بازجویی‌های اولیه با اظهار پشیمانی به قتل همسرش اعتراف کرد. وی در ادعایی گفت: «مدتی بود با همسرم اختلاف پیدا کرده‌بودم و به همین‌خاطر او همیشه غر می‌زد و مرا عصبانی می‌کرد. روز حادثه ما دوباره با هم مشاجره کردیم که عصبانی شدم و چاقویی از آشپزخانه برداشتم و ضرباتی به او زدم. وقتی خونین نقش بر زمین شد، پشیمان شدم، اما فایده‌ای نداشت و از ترس فرار کردم.»
متهم قرار است صبح روز دوشنبه ۲۳ آبان برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایای پنهان حادثه به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شود و از سوی بازپرس میثم حسین‌پور مورد بازجویی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار