کد خبر: 1115228
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در انتهای اغتشاشات دو ماه گذشته، چه دستاوردی بالاتر از این که دو رسانه فارسی زبان خارجی اکنون همه گفته‌های جبهه انقلاب را پیرامون خودشان تأیید می‌کنند؟! تجزیه‌طلبی، وطن فروشی و تضعیف مردم ایران با پول خارجی، کارویژه بی بی سی و ایران‌اینترنشنال بود که دلسوزان نظام و انقلاب از مدت‌ها پیش آن را هشدار می‌دادند، اما اکنون این مواجب‌بگیران خود بی بی سی و ایران‌اینترنشنال هستند که با صدای رسا تأیید کرده‌اند «ما کارمندان شبکه‌های فارسی‌زبان وطن فروشیم و با تجزیه‌طلبی به دنبال تضعیف مردم ایران بودیم!»
محمدصادق فقفوری *
تعداد بازدید : 52
گوینده پادکست: مجتبی سرمدی

 

وطن فروشی و تجزیه‌طلبی ایران؛ این ماحصل دعوای روباه و کفتار است! بی بی سی و ایران‌اینترنشنال حالا آنچنان به هم مشغولند و علیه هم افشاگری می‌کنند که «کناره‌گیری رعنا از ایران» در این بین گم شده است. وطن فروشی، درد مشترک همه ایرانیانی است که روی دیدن آرامش و پیشرفت ایران را ندارند و با ثروت ملکه، مالیات انگلیسی‌ها و پول سعودی به ترویج خشونت و اغتشاش می‌پردازند. این درد حالا از گزارش‌ها و پست‌های خود بی بی سی و ایران اینترنشنال بیرون زده است.
چند روز پیش فایل صوتی از رعنا رحیم‌پور، مجری بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن شبکه ایران اینترنشنال را تجزیه‌طلب عنوان می‌کرد. حالا ایران اینترنشنال هم از خجالت بی بی سی درآمده و در گزارشی ده دقیقه‌ای، رعنا و بی بی سی را رسانه‌ای معرفی می‌کند که با پول مالیات مردم انگلیس علیه آنچه مصالح مردم ایران می‌داند، خبرپراکنی می‌کنند. داستان واقعی و وجه اشتراک این دعوایِ بالاگرفته، دستورالعمل مشترک این دو شبکه است: تجزیه ایران با پول لندن و سعودی.
این دو شبکه فارسی زبان که در دو ماه گذشته رسماً همه داشته‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای خود را به میدان آوردند، روزانه ده‌ها دروغ منتشر کردند و پیه رسوایی دروغ‌پراکنی را هم به تن خود مالیدند و عملاً خود را به شبکه‌ها و کانال‌های زرد فروکاهیدند تا آرامش را از ایران بگیرند، حالا با شکست پروژه‌شان و هدررفت میلیارد‌ها دلار، به افشاگری علیه هم مشغول شده‌اند.
رعنا رحیم‌پور که در یک فایل صوتی اذعان کرده بود ایران اینترنشنال فقط با سران تجزیه‌طلب گفتگو می‌کند و در واقع به دنبال تجزیه‌طلبی ایران است، حالا خودش و رسانه محبوبش بی‌بی‌سی از طرف رقیب لندنی به دروغ و ریا متهم شده است. در گزارش یکی از جیره‌خواران بن‌سلمان اره‌کش علیه رعنا رحیم‌پور، به یک نکته ظریف اشاره شده است: کارمندان بی‌بی‌سی از مالیات انگلیسی‌ها، ازجمله ایرانی‌های انگلیسی شده ارتزاق می‌کنند تا وطن فروشی کنند! گزارش اینترنشنال علیه بی بی سی این را هم به صورت مستند اضافه می‌کند که رحیم‌پور تصریح کرده است ترامپ و اقدامات تروریستی‌اش علت العلل ماجرای هواپیمای اوکراینی بوده است.
رسوایی این دو شبکه به قدری زیاد شده و دعوا به قدری بالا گرفته است که خبرنگاران ایران اینترنشنال به وزارت اطلاعات کشورمان پیام داده‌اند و برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند. از آن طرف، رعنا هم با انتشار پستی نوشته است «پانزده سال کار خبری در تبعید، هزینه‌های انسانی و عاطفی، همه جلوی دوربین و چشم خودتان برای قضاوتتان کافی نبود. همه این سال‌ها تصور می‌کردم برای مردمم کار می‌کنم، اما امروز فهمیدم عمرم را تلف کردم. من رسماً نقطه پایان گذاشتم بر ایران. عجب مردمانی داریم، ایران را در خودم کشتم.»
بله، عجب مردمانی داریم ما؛ و بله، درست است، شما ایران را در خودتان کشته‌اید، اما نه دیروز، بلکه آن روزی که به دست‌بوسی ملکه رفتید و با کیف پرپول انگلیسی خواستید کلاه از سر هموطنان سابقتان بردارید، اما مقاومت و غیرت ایرانی‌ها تشت رسوایی شما را به زمین انداخت و این آخر و عاقبت همه وطن‌فروشانی است که برای چندرغاز و برای دو روز دنیا، مام وطن را می‌فروشند.
پس از این همه رسوایی، در سربالایی تجزیه ایران، حالا این رسانه‌های فرتوت، خسته و راه گم‌کرده، مشغول گاز گرفتن یکدیگر شده‌اند!

 * دبیر گروه اجتماعی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار