کد خبر: 1115188
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
وزارت انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، به چندین سال زمان نیاز است تا بتوان عرضه گاز طبیعی به اروپا را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وزارت انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم به چندین سال زمان نیاز دارد تا بتواند عرضه گاز طبیعی خود به اروپا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

رژیم اشغالگر اسرائیل و مصر در ماه ژوئن، یادداشت تفاهمی با اتحادیه اروپا امضا کردند تا گاز بیشتری را به این بلوک در راستای تنوع بخشی به منابع انرژی و کنار گذاشتن روسیه ارسال کنند.

لیور شیلات، مدیر کل وزارت انرژی رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که چه زمانی منابع جدید بر اساس این توافقنامه تحویل داده می‌شود، گفت، این کار مدتی طول خواهد کشید.

وی در حاشیه اجلاس آب و هوای COP۲۷ در مصر به رویترز گفت: «در کوتاه مدت، مقداری افزایش رخ خواهد داد، اما رقم بزرگ‌تر افزایش بعدا رخ خواهد داد.»

این گزارش مدعی است، اسرائیل پس از کشف تعدادی ذخایر گاز دریایی در طول یک دهه گذشته به یک صادرکننده انرژی تبدیل شده است. این رژیم تلاش می‌کند تا فروش خود به مصر و اردن را افزایش دهد و در حال بررسی گزینه‌های برای ارسال گاز بیشتر به مصر است جایی که می‌توان این گاز را مایع کرد و به بازار‌ها دورتر به عنوان گاز طبیعی مایع (ال ان جی) فروخت.

لیور شیلات گفت، انتظار می‌رود، تولید گاز این رژیم ظرف سه یا چهار سال به میزان قابل توجهی افزایش یابد، و احتمالا ۲ برابر شود که حجم قابل توجهی بیش از نیاز داخلی فراهم می‌کند و باید صادر شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار