کد خبر: 1115145
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
اردوغان:
رئیس جمهور ترکیه گفت که روسیه کشوری عادی نیست و می‌تواند با حملات بی حد و مرز غرب و به ویژه آمریکا علیه خود مقابله کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که روسیه یک کشور معمولی نیست و این قدرت را دارد که در برابر غرب به ویژه آمریکا که روسیه را هدف تهاجم بی حد و مرز قرار می‌دهد، مقاومت کند.

اردوغان در بازگشت از ازبکستان پس از شرکت در اجلاس سران سازمان کشور‌های ترک زبان در نشستی خبری درباره تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر عدم شرکت در نشست گروه ۲۰ که هفته آینده در اندونزی برگزار می‌شود، گفت: در آخرین تماس به همتای روس خود به او گفتم که بهتر است در این اجلاس شرکت کند، ولی سپس اعلام شد که وزیر امور خارجه روسیه سرپرستی هیأت روسیه را در نشست گروه ۲۰ به عهده خواهد داشت. من معتقدم ارزیابی این تصمیم و اظهار مخالفت با آن، بی احترامی به پوتین و تیم مشورتی او است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به بحران اوکراین اشاره و تأکید کرد: ما معتقدیم بهترین راه حل، حرکت از طریق گفتگو به سمت صلح است. در حال حاضر مهمترین چیز برای ما این است که به شیوه ایجاد کریدور صادرات غلات، برای صلح بین روسیه و اوکراین تلاش کنیم.

وی توضیح داد که هدف پوتین، تأکید بر توجه به کشور‌های فقیر آفریقایی مانند مالی، سومالی و سودان است و او به من پیشنهاد داده بود که غلات را به صورت رایگان برای آن‌ها ارسال کند.

اردوغان درباره روابط با آمریکا نیز تصریح کرد: ما اخبار مثبتی را همزمان با برگزاری انتخابات در ایالات متحده دریافت می‌کنیم و امیدوارم ماه آینده پر از اخبار خوب برای ما باشد تا بتوانیم پرونده خرید جنگنده‌های F ۱۶ را به طور مثبت‌تر پیش ببریم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار