کد خبر: 1115082
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز :
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: با همکاری و همراهی مناسب بانک‌های البرز و طبق اسناد و مدارک موجود، این استان طی سال های گذشته و امسال بالاترین میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید را داشته‌ و جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

رامین ربیعی در نشست مشترک دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان البرز تاکید کرد: این امر به واسطه هماهنگی میان مسؤولان استانی و حمایت ویژه دکتر عبدالهی استاندار البرز و معاونت امور اقتصادی استانداری رقم خورده است.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و 285 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 به بنگاه های اقتصادی متقاضی در استان البرز پرداخت شده و با وجود بالاترین پرداخت در سطح کشور، مبالغ تبصره ۱۸ کفاف استان را نمی‌دهد و پیشنهاد می‌کنیم با توجه به میزان درخواست ثبت شده، حداقل ۲ هزار میلیارد تومان به استان تخصیص داده شود.

این مقام مسؤول با اشاره به نگاه ویژه دولت در خصوص توسعه صادرات غیرنفتی تصریح کرد: هم اکنون بخش عظیمی از صادرات به کشورهای همسایه به صورت «ریالی» است و‌ صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی باید «دلاری» بازپرداخت داشته باشد؛ در این خصوص به ویژه در مورد کشورهای همسایه باید راهکار ارائه شود تا بتوانیم صادرات را نیز ارتقاء دهیم.

ربیعی با اشاره به اینکه واردات مواد اولیه به کشور با مشکلاتی مواجه است، اضافه کرد: بانک‌ها در این خصوص و برای یک همکاری مناسب به یک جمع بندی خوب نرسیده اند، در همین راستا نیاز داریم از سوی وزارت صمت و اقتصاد هماهنگی صورت گیرد تا بانک‌ها همراهی لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری با یادآوری فرصت مناسب فرودگاه پیام به عنوان هاب منطقه ای توسعه صادرات کارگو، به گرانی سوخت کارگو در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم برای تخصیص سوخت ارزان قیمت برای فرودگاه پیام، می‌توانیم از ظرفیت مالیات‌های دریافتی موجود و درآمدهای موجود که از واحدهای صنعتی استان البرز انجام می‌شود، استفاده کنیم.

وی در پایان به در دسترس نبودن آمار دقیق صادرات البرز پرداخت و افزود: آمار دقیقی از صادرات استان از طریق سامانه گمرکات نداریم، چرا که مبدأ مشخص نیست، درخواست داریم دسترسی به استان بدهند تا صادرات از مبدا استان مشخص شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار