کد خبر: 1115070
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
رییس سازمان مدیریت آرامستانها در جمع خبرنگاران؛
رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: از ابتدای سال تا ۲۰ آبان، ۸ هزار و ۱۵۷ نفر در آرامستان‌های بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) دفن شده اند.

محمد محمودی نژاد در نشست خبری با اشاره به تعداد فوتی‌های سال جاری اظهار کرد: از اول فروردین تا ۲۰ آبان ماه در مجموع ۸ هزار و ۱۵۷ نفر در آرامستان‌های بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) که زیر مجموعه شهرداری کرج است دفن شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴هزارو ۴۷۱ نفر مرد، ۲ هزارو ۷۴۶ مورد زن و ۹۴۰ مورد نوزاد بوده‌ است.

محمودی نژاد توضیح داد: ۵هزارو ۹۴۹ مورد از این متوفیان در داخل آرامستان‌های کرج، ۲۷۴ مورد در سایر آرامستان‌های البرز و هزارو ۹۳۴ نفر هم در سایر شهرها دفن شده‌اند.

وی با اشاره با اینکه آرامستان بهشت سکینه (س) ۴۲ قطعه دارد، ادامه داد: روزانه بین ۳۰ تا ۳۵ نفر در این آرامستان دفن می‌شوند.

وی در پاسخ به قیمت قبر در آرامستان بهشت سکینه (س) توضیح داد: با افزایش ۱۵ درصدی امسال، قیمت قبر در قطعات مختلف از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا حدود ۲۳ میلیون تومان است.

این مسئول تاکید کرد: البته از افراد بی بضاعتی که به عنوان مثال از کمیته امداد معرفی می‌شوند هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در کرج مانند برخی از شهرها با پدیده دلالی قبر با قیمت‌های نجومی از طرف برخی افراد مواجه هستیم، گفت: فروش قبر مکروح است و فردی که قبری را خریده صرفا مجاز است که آن را به وابستگان درجه یک خود واگذار کند و به هیچ عنوان نمی‌تواند آن را به نفر دیگری بفروشد.

محمودی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکل جدی کمبود آب در آرامستان بهشت سکینه(س) توضیح داد: متاسفانه با مشکل جدی کمبود آب برای آبیاری فضای سبز مجموعه مواجه هستیم و علی رغم مکاتبات صورت گرفته، موفق به دریافت انشعاب نشده‌ایم.

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: در حال حاضر از توان مناطق دهگانه برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه به خاطر کمبود آب، برخی خانواده‌ها برای آبیاری درختان اطراف قبور عزیزانشان از آب سردکن‌های آرامستان استفاده می‌کنند.

محمودی نژاد در پاسخ به اینکه آیا طرح تامین ۲۰ درصد از برق این مجموعه از طریق پنل خورشیدی اجرایی شده، گفت: قرار بود ۲۰ درصد برق آرامستان با پنل خورشیدی تامین شود، مکاتباتی در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار