کد خبر: 1115045
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کمیسیون اروپا و بانک‌های توسعه اروپایی با وجود تداوم جنگ اوکراین و تهدید بسته شدن بنادر دریای سیاه، یک میلیارد یورو را به تسهیل صادرات غلات اوکراین اختصاص می‌دهند.
بخش اجرایی کمیسیون اروپا، بانک سرمایه گذاری اروپا (BEI)، بانک اروپایی بازسازی و توسعه (BERD) و بانک جهانی این پول را در «گذرگاه همبستگی» که از ماه مه (اردیبهش/ خرداد) توسط اتحادیه اروپا ایجاد شده است، سرمایه گذاری خواهند کرد.

این مسیرها برای حمل غلات از اوکراین از طریق حمل و نقل جاده‌ای یا ریلی به بنادر اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است که از آنجا می توان غلات را به سراسر جهان رساند.

اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در توئیتی نوشت: جایی که روسیه ویرانی کاشت، اروپا امید را بازگرداند. گذرگاه‌های همبستگی برای جهان غذا و برای اوکراین درآمد به ارمغان آورده است. امروز یک میلیارد یورو سرمایه گذاری می کنیم تا به این گذرگاه‌ها کنیم.

این گزارش حاکی است: جنگ با وجود توافقی که با مشارکت ترکیه و سازمان ملل متحد به دست آمده و در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) منقضی می‌شود، برداشت و صادرات غلات از اوکراین را که کشوری با اقتصاد مبتنی بر کشاورزی بود، مختل کرده است.

این اختلال بخش‌هایی از آفریقا و خاورمیانه را با بروز قحطی تهدید می کند. حال بودجه اعلام شده قرار است صرف کاهش زمان انتظار کامیون ها و قطارهایی شود که از طریق مولداوی و اوکراین به لهستان و رومانی می‌روند.

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی کمک اضطراری ۲۵۰ میلیون یورویی برای ارائه تجهیزاتی برای بهبود جریان ترافیک در پست های مرزی و جاده های منتهی به مقاصد غلات است.

تامین مالی بلندمدت بانک های توسعه در مجموع به حدود یک میلیارد یورو می رسد و بخشی از آن به پشتیبانی از تعمیرات و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای و ریلی در اوکراین کمک می کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار