کد خبر: 1114950
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
خبرگزاری رویترز مدعی شد
یک خبرگزاری غربی مدعی است به پیش نویس قطعنامه‌ای دست یافته است که در آن تروییکای اروپایی، آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توضیح ایران درباره ذرات اورانیوم ادعایی هستند.

خبرگزاری رویترز امروز جمعه اعلام کرد که متنی را دریافت کرده است مبنی بر اینکه تروییکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه)، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش نویس قطعنامه‌ای را برای نشست شورای حکام این نهاد آماده کرده اند.

خبرگزاری رویترز ادعا کرد که متن مذکور پیش نویس قطعنامه‌ای پیرامون توضیحات «فوری و اساسی» ایران در مورد ذرات اورانیوم یافت شده ادعایی در تاسیسات هسته‌ای این کشور است.

در بخشی از متن پیش نویس قطعنامه مورد ادعای این خبرگزاری در این خصوص آمده است: (شورای حکام) تصمیم دارد تا به ایران بگوید که ضروری و فوری است… که تهران به انجام تعهدات قانونی خود عمل کند و اقدامات زیر را بدون تأخیر انجام دهد.

رویترز در این باره ادعا کرد که این متن امروز و پیش از نشست هفته آینده شورای حکام آژانس برای ۳۵ عضو این شورا ارسال شده است.

در همین ارتباط، «رافائل ماریانو گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چهارشنبه در سخنانی ادعا کرد که ایران در نشست اخیر خود در وین درباره برنامه هسته‌ای خود هیچ چیز جدیدی ارائه نکرده است!

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در عین حال افزود که مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین با اشاره به گزارش‌های ۳ ماهه آتی آژانس در مورد ایران که قرار است هفته آینده منتشر می‌شود، افزود: ما فرصتی برای تعامل مجدد برای ادامه کارمان داریم، اما این امر پس از انتشار گزارش‌های من اتفاق خواهد افتاد.

پیش از این، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرده بود: هیچ مسئله‌ای درباره اجرای توافقات پادمانی ایران وجود ندارد و این امر در آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تائید شده است و در همین راستا هیأت فنی ایران برای پاسخ به سوالات آژانس به وین سفر کرده است.

سفیر ایران در سازمان ملل خاطر نشان ساخت: بی طرفی، استقلال و حرفه‌ای گرایی آژانس نباید مخدوش شود و این سازمان باید خارج از کنترل قدرت‌ها باقی بماند تا همه بتوانند از کمک‌های فنی و حمایتی آژانس برای توسعه برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای برخوردار باشند. وی با اشاره به حملات خرابکارانه اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای و ترور بزدلانه دانشمندان هسته‌ای ایران بوده، از سازمان‌های بین المللی و به ویژه سازمان ملل خواست تا این جنایات را محکوم کنند. ایروانی اضافه کرد که رژیم صهیونیستی همچنان به عضویت ان پی تی در نیامده و تمایلی هم برای پذیرش این معاهده و پادمان‌های آژانس ندارد و آژانس باید بدون جهت گیری و به صورت حرفه‌ای با این موضوع برخورد کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار