کد خبر: 1114908
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
نصرالله:
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر تمام رویاهای اسرائیلی درباره لبنان را بر باد داد.

سخنرانی سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش آغاز شد.


این سخنرانی که به مناسبت روز« شهید حزب الله» ایراد می‌شود، از طریق شبکه خبری المنار به طور مستقیم پخش می‌شود.

عملیات شهادت طلبانه «احمد قصیر»، مرحله نخست آزادی را پایه گذاری کرد

سید حسن نصر الله در ابتدای سخنانش گفت: عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر تمام رویاهای اسرائیلی درباره لبنان را بر باد داد

وی تاکید کرد، عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر، مرحله نخست آزادی را پایه گذاری کرد. این عملیات شهادت طلبانه سبب شکست تمام نقشه‌ها و برباد رفتن رویاهای اسرائیلی برای وارد کردن لبنان به عصر و دوران اسرائیلی شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: زمانی که احمد قصیر به مقر حاکم نظامی اسرائیل در صور حمله کرد و آنرا ویران کرد، این ویرانی صرفا منجر به ویرانی آن ساختمان با آن حجم تلفات زیاد نشد ، بلکه تمام برنامه‌ها و امیدهای اسرائیل را ویران کرد و از این نقطه رژیم اسرائیل به شکل جدی به عقب نشینی فکر کرد.

«در چنین روزی رزمنده شهادت‌طلب احمد قصیر با خودروی خود که مملو از مواد منفجره بود به سمت ساختمان حکومت نظامی اسرائیل در شهر صور حرکت کرد و اولین عملیات شهادت‌طلبانه از نوع خود در تاریخ مقاومت و تمام تاریخ درگیری با دشمن اسرائیلی را انجام داد. این ساختمان مملو از تعداد زیادی از نظامیان و سربازان و حتی ژنرال‌های ارشد اسرائیلی بود. براساس مطالبی که روزنامه‌های اسرائیلی در آن زمان مطرح کردند، 141 افسر و نظامی اسرائیلی کشته و 10 تن مفقود شدند.»

سید حسن نصرالله در ادامه ابراز امیدواری کرد که هر یک از اعضای جبهه مقاومت چه فلسطینی و چه لبنانی عملیاتی عظیم تر از عملیات 11/11 علیه رژیم اسرائیل انجام شود.

به گفته نصرالله، حزب الله این روز را روز شهید برگزید، که به معنای روز شهداست، تمام شهدا از شهدای فرمانده تا استشهادیون و همه شهدایی است که در این چارچوب می‌گنجند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه، "روز شهید از نگاه ما ، روز هر شهید در محور مقاومت در تمامی منطقه است" افزود: شهدای بحرین ، ایران ، فلسطین و بقیه مناطق هم شهدای ما محسوب می‌شوند.

98 درصد از شهدای ما از قشر جوان هستند

وی تصریح کرد: راه فداکاری ما در طول 40 سال گذشته ادامه داشته است و 98 درصد از شهدای ما از قشر جوان هستند.

نصر الله افزود: خانواده شهدا نقش بزرگی در پویایی این راه 40 ساله داشتند و بسیاری از آنها فرزندان خود را تشویق به انجام این کار کرده و لباس رزم به تن آنها کردند. به دلیل پایبندی خانواده شهدا به مقاومت تا پیروزی فرزندان شهدا هم‌عضو مقاومت شده و جزو رهبران آن شدند.

سید حسن نصر الله تصریح کرد: ما ارزش و جایگاه شهدایی که جان خود را برای مقدسات، میهن ، آزادی ، کرامت ، امنیت و عزت ما فدا کردند، ارج می نهیم. به برکت خون شهدا دشمن صهیونیست امروز به این وضعیت و شرایط رسیده است . شهدای ما مشخص هستند اما پیکر برخی از آنها همچنان در اختیار دشمن صهیونیستی است که وجود آنها را منکر می‌شود.

سرنوشت مفقودین و اسرای مقاومت را پیگیری می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ما مفقودینی هم داریم ، ما پیکر شهدا و مفقودین خود را نادیده نمی‌گیریم و برای حل مسئله سرنوشت آنها تلاش می‌کنیم. همانطور که اسرای خود را در زندان‌ها رها نمی‌کنیم ، سرنوشت مفقودین را هم پیگیری کرده و به دنبال مشخص شدن سرنوشت آنها هستیم. ما نمونه‌هایی از وجود سه نسل شهید در یک خانواده (فرزند، پدر و پدر بزرگ) هستیم که بیانگر پویایی مقاومت است.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن امروز بر رویگردانی نسل های دوم و سوم از مقاومت دل بسته است و تلاش دارد آها را مورد هدف تهاجم خود قرار داده و فاسد کند.

مقاومت و فداکاری نسل سوم دشمنان را غافلگیر کرده است

وی افزود: در حالی که ما مشغول نسل‌های اول و دوم بودیم ، دشمن به دنبال تهاجم علیه نسل سوم است تا فرهنگ فساد و بی بند و باری را بین آنها ترویج کند. دشمن امروز فاسد کردن جوامع و جوانان ما را از طریق ابزارها و وسایل مختلف در دستور کار خود قرار داده و برخی از دولت‌ها را مجبور به این کار می‌کند

سید حسن نصر الله تصریح کرد: دشمنان در شرط بندی خود برای هدف قرار دادن نسل سوم هم شکست خورده است. همانطور که احمد قصیر دشمن صهیونیستی را غافلگیر کرد ، در این نسل نیز عدی التمیمی در فلسطین، صهیونیستها را غافلگیر کرد. شهید عدی التمیمی و برادرانش در مقاومت شکست شرط‌بندی دشمن در تغییر برنامه‌های مقاومت را به اثبات رساند.

دبیرکل حزب الله لبنان توصیه ‌ای هم به خانواده های این نسل داشت و خطاب به آنها گفت: مسئولیت امروز خانواده آن است که به نسل جدید توجه داشته باشد و آنها را تنها نگذارد ، مادر زمانی به سر می بریم که فردی که به دنبال نگهداشتن دین خویش است همانند کسی است که آتش در دست دارد.

حضور نتانیاهو و متحدانش چند دستگی در رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد

سید حسن نصر الله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری پنجمین انتخابات پیاپی پارلمانی رژیم صهیونیستی گفت : در رابطه با انتخابات اسرائیل ، حضور نتانیاهو یا غیر نتانیاهو از دیدگاه ما هیچ تغییری را ایجاد نمی‌کند، حضور نتانیاهو و متحدانش چند دستگی در رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد. از نگاه ما تمامی کابینه‌های اسرائیل جنایتکار بوده و برنده انتخابات کنست تفاوتی در این امر ندارد. از نگاه ما نتایج انتخابات اخیر اسرائیل هیچ اهمیتی برای ما ندارد تمامی جریان‌های اسرائیل در جنایتکاری شبیه یکدیگرند.

وی با تاکید بر معادله سه گانه در لبنان برای حفظ تمامیت اراضی این کشور گفت: اگر احمق‌ها مسولیت را در کابینه پیش روی دشمن صهیونیستی به دست بگیرند این امر منجر به پایان این رژیم خواهد بود.رویارویی و مبارزه در داخل فلسطین اشغالی پایان این رژیم را تسریع خواهد بخشید. معادله ارتش ، مردم و مقاومت لبنان را در هر تقابلی با هر کابینه‌ای در داخل رژیم صهیونیستی صیانت خواهد کرد.

قدرت مقاومت ضامن توافق ترسیم مرزهای دریایی است

نصرالله با اعلام اینکه " نشانه‌هایی از عقب نشینی و خروج رژیم صهیونیستی از توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی وجود ندارد" در عین حال تاکید کرد که قدرت لبنان و عناصر قدرتی که در اختیار دارد ، ضامن ادامه توافق ترسیم مرزهای دریایی است.

وی حفظ رژیم صهیونیستی را از اهداف اصلی تمامی دولتمردان آمریکایی دانست و افزود: اهداف و اصول تمامی دولت‌های آمریکا واحد و مشترک است و فقط تفاوت را در تاکتیک‌ها و روش ها دارند. طرف شماره یکی که مسئولیت حمایت از بقای رژیم صهیونیستی را در منطقه ما به عهده گرفته ، ایالات متحده است. مسئولیت تمامی تجاوزاتی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان انجام می‌دهد را ایالات متحده آمریکا متحمل می‌شود.

سید حسن نصر الله با تاکید بر اینکه" نمی توان به تضمین های آمریکا در حفظ این توافق اعتماد کرد، گفت: تنها باید به شاخص قدرت مقاومت برای حفظ توافق ترسیم مرزهای دریایی تکیه کرد.

جمهوریخواهان و دموکرات‌ها دو روی یک سکه هستند

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به نتایج انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: نتایج انتخابات آمریکا هیچ تغییری در ایالات متحده ایجاد نمی‌کند ، جمهوریخواهان و دموکرات‌ها دو روی یک سکه هستند. پیش از آنکه به تغییرهای آمریکا دل ببندیم باید بر روی خود، قدرت و دوستانمان تکیه کنیم.

«باربرا لیف» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه جمعه گذشته در نشستی که توسط مرکز «ویلسون» درباره سیاست‌های آمریکا در لبنان برگزار شده و مدیریت آن بر عهده «دیوید هیل» سفیر وقت آمریکا در لبنان بود، اعلام کرد، من چندین سناریو برای لبنان پیش بینی می‌کنم که بدترین آنها سناریو فروپاشی است؛ به طوری که ممکن است نیروهای امنیتی و ارتش کنترل خود را بر اوضاع از دست بدهند و یک فرار جمعی از لبنان اتفاق بیفتد. به طور کلی سناریوهای ترسناکی برای لبنان وجود دارد و من تصور می‌کنم که نمایندگان پارلمان لبنان چمدان‌های خود را برداشته و به اروپا فرار کنند.»

سید حسن نصرالله در رابطه با اظهارات دستیار وزیر خارجه آمریکا در مورد حزب الله و لبنان نیز گفت: ایالات متحده اساس نفرین و طاعون است.

وی خطاب به اظهارات مسئول آمریکایی تاکید کرد: حزب الله همانی است که نفرین ایالات متحده را از ایالات متحده از بین برد و طاعون را از بین برد. ایالات متحده بعد از آنکه ملل منطقه به مقابله با این نفرین و طاعون پرداختند، مجددا به اینجا و آنجا رخنه کرده و در حال ارتکاب کشتارهاست. ایالات متحده طاعون تروریسم تکفیری را به لبنان آورد و حزب الله با آن مقابله کرده و آن را زدود.

آمریکا در تمامی جنایت اسرائیل در لبنان دست داشته است

سید حسن نصر الله در ادامه گفت: تمامی جنایاتی که اسرائیل در لبنان از سال 1982 تا 2000 مرتکب شد ، دولت آمریکا در آن نقش داشته و این آنها بودند که نفرین و طاعونی بودند که به کشور ما آمدند. دولت‌های مختلف آمریکا و این ویروس آمریکایی است که اقدام به تخریب منطقه با جنگ‌های خود از افغانستان تا عراق و در جنگ جولای (33 روزه) پرداخت.

وی افزود: ایالات متحده بعد از شکست طرح هایش با حمایت از اعتراضات به دنبال ایجاد هرج و مرج در سال 2019 در لبنان بود. ایالات متحده حامی و هدایت کننده هرج و مرج های اکتبر 2019 و نفرین خود را کاشت ، اما حزب الله و بقیه آزادگان به مقابله با آن پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تداوم تحریم های اقتصادی آمریکا علیه لبنان گفت: محاصره و تحریم‌های آمریکا همچنان علیه لبنان ادامه داشته و از طریق جلوگیری از سرمایه گذاری یا کمک اقتصادی قابل لمس است. ایالات متحده به هیچ کشوری اجازه کمک به لبنان برای خروج از بحران اقتصادی اش را نمی دهد ، که این به خودی خود نفرین و طاعون است.

وی این سوال را مطرح کرد که آیا لبنان جرات پذیرش کمک‌های جدید روسیه را خواهد داشت یا آنکه در مقابل تهدیدهای ایالات متحده کرنش خواهد شد.

آمریکایی‌ها مانع از اجرای توافق فروش نفت ایران به لبنان شدند

سید حسن نصرالله با اشاره به فروش مشتقاتی نفتی ایران به لبنان گفت: از دو سال پیش با برادرانمان در ایران بابت فروش مشتقات نفتی با لیره لبنان که می‌تواند میلیاردها دلار به نفع خزانه لبنان باشد به توافق رسیدیم اما آمریکایی‌ها به کابینه لبنان اجازه پذیرش آن را ندادند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: با ایران در مورد تامین سوخت برای لبنان توافق کردیم ، ایران بدون هیچ قید و شرطی آن را پذیرفت اما آمریکا آن را رد و اجازه انجام آن را نداد.

لبنان به خواسته‌های خود در ترسیم مرزهای دریایی رسید

سید حسن نصرالله موافقت اسرائیل با امضای توافق مرزی با لبنان را ناشی از واهمه این رژیم از جنگ با حزب الله دانست و گفت: اسرائیلی‌ها به خاطر لبنانی‌ها توافق ترسیم مرزی را اجرایی نکردند ، بلکه به دلیل واهمه از وقوع جنگ این کار به انجام رسید. دولت آمریکا به دلیل آن که از شرایط اسرائیل مطلع است و معنای جنگ با حزب الله را درک می‌کند ، در انجام توافق ترسیم مرزها سهیم شد. لبنان به خواسته‌های خود از طریق قدرت خویش و استفاده از بزنگاه تاریخی و شرایط بین المللی رسید.

سید حسن نصر الله تاکید کرد: ایران مجددا بر فتنه و توطه آمریکایی اسرائیلی پیروز شد.

دبیرکل حزب لبنان ادامه داد: بروید ببینید چه کسی مانع از از رسیدن گاز مصر و برق اردن به لبنان می‌شود ، آیا همان طرفی نیست که قانون قیصر را اعلام کرده یعنی ایالات متحده نیست؟

آمریکایی‌ها در سرنگون کردن نظام سوریه ناکام ماندند

وی در بخش دیگری از سخنانش به شکست آمریکا در براندازی نظام سوریه اشاره کرد و گفت : آمریکایی‌ها در سرنگون کردن سوریه از طریق تروریست ها و حمایت مالی از تکفیری ها ناکام ماندند و امروز به دنبال انجام این مهم از طریق سرما و گرسنگی هستند. وی از لبنانی‌ها خواست تا در مقابل طاعون و ویروس ایالات متحده که چیزی جز حمایت از اسرائیل ندارد، تسلیم نشوند.

ما خواستار انتخاب رئیس جمهور در اسرع وقت هستیم

سید حسن نصر الله همچنین به خلأ ریاست جمهوری در لبنان اشاره کرد و نقش ریاست جمهوری را محوری خواند و گفت : تصور نمی‌کنیم هیچ کس خواهان خلأ در ریاست جمهوری لبنان باشد ، ما خواستار انتخاب رئیس جمهور در اسرع وقت هستیم. خلأ در پست ریاست جمهوری بازخورد خود را بر تمامی سطوح لبنان خواهد داشت با این حال نمی‌توان این خلأ را به هر شکل پر کرد. ریاست جمهوری جایگاه محوری حساس و سرنوشت سازی در لبنان است که اثرات آن را طی شش سال بعد از آن خواهد گذاشت.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار