کد خبر: 1114826
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
قرارگاه پرداخت خسارت به آسیب دیدگان اغتشاشات از ۲۳ مهرماه در پلیس پیشگیری تهران ایجاد شده است؛ اما ساز و کار تشکیل پرونده در این قرارگاه به چه صورت است؟
 

حدود دو ماه است که کشور درگیر ناآرامی‌هایی است که در ابتدا با کلیدواژه «زن» شروع شد و بعد از آن با هدف قرار دادن تجزیه کردن ایران ادامه پیدا کرد؛ در بین اعتراضاتی که بعدها تبدیل به اغتشاشات شد مردمی که شاید حتی در این تجمع‌ها شرکت نکرده بودند از این هرج و مرج‌ها آسیب دیدند.

ضدانقلاب با اجیر کردن اراذل و اوباش و برخی از افراد خودفروخته و آسیب رساندن به اموال مردم سعی داشتند تا مردمی که با آنها همراه نشدند را با این تصور که نیروهای امنیتی و انتظامی به اموال شما آسیب رسانده اند با خود همراه کنند.

البته در برخی از موارد هم طی دستگیری متهمی ممکن بود به اموال مردم آسیب برسد و حتی برخی از مردم خودشان آسیب ببینند؛ به همین دلیل در تاریخ ۲۴ مهرماه مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ اعلام کرد شهروندانی که در حوادث اخیر به اموال آنان آسیب و خسارتی وارد شده است می‌توانند برای برآورد و تعیین خسارت با مدارک و مستندات لازم (فیلم و عکس) در ساعت اداری به واحد اجتماعی پلیس پیشگیری مراجعه کنند.

سازوکار پرداخت خسارت به آسیب دیدگان اغتشاشات/دولت خسارات را میدهد

مدارک لازم برای ثبت درخواست خسارت در اغتشاشات

سه روز بعد از اعلام این خبر سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره این فراخوان پلیس به خسارت دیدگان در حوادث اخیر گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، دستور ساماندهی و ایجاد ساز و کاری در مقر پلیس پیشگیری پایتخت را صادر کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در این سه روز ۷۰ نفر به این قرارگاه مراجعه و ثبت شکایت کرده اند که پرونده‌های آنها در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان برای مراجعه به پلیس پیشگیری برای ثبت درخواست خسارت باید کارت ملی همراه داشته باشند، گفت: اکثر خسارات مربوط به خودرو و شیشه مغازه بود.

پرداخت خسارت دیدگان از اغتشاشات بر عهده دولت است

اکنون سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه خسارت دیدگان را چه نهادی پرداخت می‌کند، گفت: پلیس این قرارگاه را ایجاد کرده است و ثبت شکایت مردم را انجام می‌دهد اما پرداخت خسارت با دولت است.

سازوکار پرداخت خسارت به آسیب دیدگان اغتشاشات/دولت خسارات را میدهد

وی با بیان اینکه تا به امروز ۲۴۰ نفر به این قرارگاه مراجعه کرده و ثبت شکایت کرده اند، گفت: افراد باید مدارک و مستندات خود را در هنگام تشکیل پرونده به پلیس تحویل دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه فیلم دوربین مداربسته هم سند محسوب می‌شود، گفت: افرادی که پرونده آنها تکمیل می‌شود را به استانداری معرفی می‌کنیم تا از طریق مراجع ذی صلاح جبران خسارات آنها پیگیری شود.

افرادی که خسارت جانی (آسیب بدنی) دیده اند هم می‌توانند برای جبران خسارت مراجعه کنند

همچنین سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افرادی که در این اغتشاشات آسیب بدنی هم دیده اند می‌توانند برای جبران خسارت به پلیس مراجعه کنند، گفت: بله افرادی که در این اغتشاشات آسیب بدنی دیده اند هم می‌توانند برای برآورد جبران خسارت به پلیس مراجعه و تشکیل پرونده بدهند.

وی با بیان اینکه این قرارگاه با دستور سردار اشتری فرمانده کل انتظامی و سردار رحیمی رئیس پلیس تهران ایجاد شده است، گفت: هدف از ایجاد این قرارگاه جبران خسارات مالی و جانی افراد بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این قرارگاه از ۲۳ مهر ایجاد شده است، گفت: آمار مراجعه افراد برای تشکیل پرونده عدد قابل توجه و بالایی نبوده است و بیشتر پرونده‌ها هم مربوط به شکستن شیشه خودروها است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار