کد خبر: 1114796
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
سازمان هواشناسی اعلام‌کرد؛
سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه جدید تا روز یکشنبه (۲۲ آبان) خبر داد که موجب بارش باران، رعدوبرق، تگرگ و در مناطق سردسیر بارش برف خواهد شد و پیش‌بینی کرد که بارندگی‌ها امروز (جمعه) در بیش از ۲۰ استان تداوم یابد.
امروز (جمعه ۲۰ آبان) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، ایلام، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، نیمه غربی اصفهان، قم، قزوین، البرز و دامنه و ارتفاعات تهران بارندگی و رعد و برق وکاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

فردا (شنبه ۲۱ آبان) نیز در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، تهران، قم، البرز و غرب و جنوب سمنان همین شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت.

روز یکشنبه در مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه نیمه شمالی کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد و شمال و شرق اصفهان بارندگی‌ها تداوم خواهد داشت.

اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی عنوان شده است.

سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز توصیه کرده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار