کد خبر: 1114742
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
روزنامه سوری الوطن نوشت که ایران در راستای تقویت روابط اقتصادی دوجانبه تصمیم دارد صادرات نفت خود به سوریه را به سه میلیون بشکه در ماه برساند.
روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع آگاه در تهران نوشت که دولت ایران اخیرا تصمیم گرفته است که میزان عرضه نفت خام به سوریه را به سه میلیون بشکه در ماه افزایش دهد.

این منابع در بیانیه خود به الوطن اشاره کردند که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، تصمیم گرفته است که میزان عرضه نفت به سوریه را از دو میلیون بشکه در ماه به سه میلیون بشکه افزایش دهد تا ضمن تقویت روابط دوجانبه به این کشور برای غلبه بر بحران انرژی که از آن رنج می‌برد، کمک کند؛ به‌خصوص که آمریکا ضمن اشغال منابع نفتی شرق سوریه و سرقت نفت و گاز این کشور تحریم‌های ظالمانه نیز علیه ملت سوریه اعمال کرده است.

این منابع افزودند: در جریان استقبال بشار اسد، رئیس جمهور اسد از رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در ششم ماه میلادی گذشته (14 مهر)، در مورد گام جدید ایران برای افزایش صادرات نفت به سوریه و اثرات مثبت آن بحث و تبادل نظر شد.

 

به گفته منابع مذکور، این اقدام ایران منعکس کننده پیشرفت‌های بیشتری در زمینه مشتقات نفتی است و در این دیدار ایده‌ها و دیدگاه‌هایی رد و بدل شد که به توسعه روابط دوجانبه، گشودن افق‌های جدید برای آنها و تقویت روابط سرمایه‌گذاری به نفع هر دو کشور کمک می‌کند.

در جریان سفر فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به تهران در هفته گذشته نیز در خصوص گام جدید ایران و همچنین تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور و ارتقای آن بحث و تبادل نظر شد و رئیس جمهور ایران در استقبال از المقداد تاکید کرد که کشورش به حمایت از سوریه چه در زمینه مبارزه با تروریسم و چه در مقابله با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه آن ادامه می‌دهد و امنیت و حاکمیت سوریه و نقش آن در منطقه امری مهم و حیاتی است و از توجه و حمایت ایران برخوردار است.

این منابع تایید کردند که ورود نفتکش‌های بارگیری شده با نفت ایران به سوریه از زمان فعال شدن خط اعتباری جدید بین دو کشور که پس از آخرین سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به ایران در ماه مه گذشته (اردیبهشت‌‌) امضا شد، ادامه دارد و طی چند دوره آینده مقادیر بیشتری نیز عرضه خواهد شد.

 

 

عماد مصطفی، رئیس مؤسسه دیپلماتیک وزارت امور خارجه سوریه و شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران دو روز پیش با تعدادی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه ایران راه‌های ارتقای ابعاد همکاری‌های دو طرف و سازوکار پیگیری پرونده‌های دو جانبه  را بررسی کردند؛ مسائلی که قبل از آن هم در سفر هفته گذشته المقداد به تهران در دیدار با حسین امیرعبداللهیان مورد رایزنی قرار گرفته بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار