کد خبر: 1114723
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
طبق اعلام ژاپن، این کشور و آمریکا مانور نظامی مشترک بزرگی را با هدف آمادگی در برابر چین و در بحبوحه تشدید پرتاب موشکی کره شمالی، آغاز کردند.
ژاپن و آمریکا پنجشنبه (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان) مانور نظامی مشترک بزرگی را جنوب ژاپن با هدف آمادگی در برابر چین و در بحبوحه تشدید پرتاب موشکی کره شمالی، آغاز کردند. 

مانورهای دوسالانه «شمشیر بُرنده» در پایگاه هوایی در جنوب ژاپن آغاز شد و همچنین در چند مکان دیگر داخل و اطراف این کشور تا ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) ادامه خواهد یافت. 

طبق اعلام وزارت دفاع ژاپن، حدود ۲۶ هزار ژاپنی و ۱۰ هزار نیروی آمریکایی و همچنین ۳۰ کشتی و ۳۷۰ هواپیما از هر دو طرف در این تمرینات شرکت خواهند کرد. طبق اعلام این وزارتخانه، استرالیا، انگلیس و کانادا هم به بخشی از این رزمایش ملحق خواهند شد. 

نیروهای آمریکایی حاضر در ژاپن پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: مانورهایی مانند شمشیر برنده به نیروهای ژاپنی و آمریکایی فرصت آموزش با یکدیگر در مناطق مختلف ماموریتی در سناریوهای واقع‌بینانه برای افزایش آمادگی، قابلیت همکاری و ایجاد بازدارنگی معتبر می‌دهد. 

به گزارش آسوشیتد پرس، آموزش‌های میدانی مشترک که شامل تمرینات فرود آبی خاکی در جزایر دورافتاده جنوب غربی ژلپن است، در حالی انجام می‌شود که توکیو در حال تقویت توان دفاعی خود در منطقه در بحبوحه تنش‌های فزاینده در ارتباط با چین است. 

به ادعای این گزارش، چین ادعاهای خود را تقریباً درباره کل دریای جنوبی چین با ساخت جزایر مصنوعی مجهز به تاسیسات و فرودگاه‌های نظامی تقویت کرده است. پکن همچنین مدعی رشته‌ای از جزایر تحت کنترل ژاپن در دریای چین شرقی است. 

به نوشته آسوشیتد پرس، این رزمایش مشترک همچنین پس از تشدید شلیک موشکی توسط کره شمالی برگزار می‌شود که بیش از ۳۰ مورد در سال جاری پرتاب شده است. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار