کد خبر: 1114706
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
تفاهم نامه چند جانبه همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد دانشگاهی البرز، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت تعاونی مشاغل خانگی استان البرز امضا شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره ظرفیت‌های صادراتی مشاغل خانگی از آمادگی این سازمان برای صدور کارت بازرگانی برای صادرات محصولات تعاونی مشاغل خانگی البرز خبر داد.

رامین ربیعی درمراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد دانشگاهی البرز، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت تعاونی مشاغل خانگی استان البرز که در مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه ایجاد تعاونی مشاغل خانگی باعث تحولات مثبتی در زمینه فروش، تامین مواد اولیه و تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی شده است، اظهار کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های تعاونی و دریافت کارت بازرگانی، واردات و صادرات و شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی را تسهیل کرد.

وی تأکید کرد: زمینه فعالیت صادراتی در زمینه مشاغل خانگی از جمله فرش زیاد است و نیاز به تشکیل اتاق فکر و ارائه پیشنهادات به اتاق بازرگانی دارد. اکنون بازار خوبی در کشورهایی چون روسیه و ترکیه داریم.

تعاونی صادرات در استان تشکیل می‌شود

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز نیز گفت: تعاونی توسعه صادرات استان اکنون در حال ثبت شدن است و در قالب یک ترمینال صادراتی برای استان عمل می‌کند.

عبدالله دارایی اضافه کرد: شورای سیاستگذاری این تعاونی نیز در حال شکل گیری است که می‌تواند به توسعه صادرات در استان کمک کند.وی بر لزوم حمایت از تعاونی‌ها تاکید و تصریح کرد: باید به توسعه تعاونی‌ها کمک کرد؛ مخصوصا چنین تعاونی‌هایی که با داشتن نیروی کار ماه به اشتغالزایی کمک می‌کنند.

ظرفیت بالای مشاغل خانگی در اشتغالزایی

رئیس جهاد دانشگاهی البرز اظهار کرد: حوزه مشاغل خانگی ظرفیت این را دارد که حتی ۵۰۰ هزار شغل در استان ایجاد کند.

احمدرضا فیروزی راه‌اندازی تعاونی در زمینه مشاغل خانگی را نشان دهنده فعالیت و مشارکت خوب بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این موضوع نیاز به نگاه ویژه دارد و باید روند به گونه‌ای باشد که فعالیت مشاغل خانگی ادامه یابد.

وی افزود: مهمترین الگو این است که اکوسیستمی طراحی شده و همه حوزه‌های فعال در مشاغل خانگی در آن دیده شده است.

برای رسیدن به نقطه هدف‌گذاری شده باید هر دستگاه نقش خود را به خوبی و با تعامل با دیگر بخش‌ها انجام دهد

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در زمینه مشاغل خانگی وجود دارد، گفت: این حوزه ظرفیت این را دارد که حتی ۵۰۰ هزار شغل در استان ایجاد کند.وی ادامه داد: می توان از ظرفیت محلات مخصوصا محلات کم برخوردار استفاده کرد تا مشکل اشتغال نیز رفع و به توانمندسازی جامعه منجر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار