کد خبر: 1114657
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

عبدالحمید اسماعیل‌زهی (مولوی عبدالحمید)، امام جمعه اهل سنت زاهدان در هفته‌های اخیر، در قامت یک اپوزیسیون، خطبه‌های نماز جمعه را ایراد می‌کند و سایر اقدامات و دیدار‌ها و سخنان او هم به شدت تحریک آمیز است و به دفعات آرامش منطقه را به هم ریخته و درگیری‌های شدید و خشونت‌باری را در زاهدان و خاش رقم زده است.
او ابتدا موضع‌گیری‌ها و مطالباتی در مورد سیستان و بلوچستان و وقایع مربوط به آن داشت، اما کم کم آن را توسعه داد و در مورد موضوعات کلان هم وارد موضع‌گیری شد و از سویی دامنه موضع‌گیری‌هایش نیز از مطالبه درون نظام فراتر رفت و به اصل ولایت و اصل نظام رسید.
اما صرف نظر از حق و ناحق بودن مطالبات او و یا درستی و نادرستی نحوه بیان آنها، او سخنانی را بر زبان می‌آورد که خلاف اعتقادات قبلی او یا مخالف مشی زندگی اوست. دلیل این امر می‌تواند تغییر کردن مشاوران او و دادن نقش جدید به عبدالحمید در وقایع داخلی ایران از سوی دوستان منطقه‌ای‌اش باشد.
از جمله آنکه مولوی عبدالحمید از ساده زیستی خلفای اهل سنت می‌گوید و بعد از تأکید بر مشی ساده آن خلفا، سریع از خودش می‌گوید که مناصب دولتی و دنیایی را نمی‌پذیرد: «اگر کل ایران به من بدهند، حاضر نیستم بپذیرم. برای من همین طلبگی خوب است.» او شاید دنبال مناصب دنیایی نباشد که البته امکانش را هم ندارد، اما خیلی اوقات، از نفوذ خود در حاکمیت برای حامیان و اطرافیانش استفاده کرده است؛ از جمله تخفیف در مجازات یک فرد پر حاشیه در زاهدان.
علاوه بر این شنیده‌ها می‌گوید که او زندگی ساده‌ای ندارد و به‌رغم حضور در استانی محروم، با لندکروز تردد می‌کند و... کاش او سطح زندگی خود و خانواده‌اش را شفاف و علنی به مردم نشان می‌داد.
در مورد دیگر، او حالا منادی حقوق غربی زنان شده است. می‌گوید گشت ارشاد لازم نیست، باید به زنان آزادی داده شود و شکم آن‌ها سیر باشد!
اما پیش از این، او نظرات دیگری داشت. مثلاً می‌گفت «زنان نباید آن قدر لباس تنگ بپوشند که اعضای بدن بیرون دیده شود و استفاده ابزاری از زنان بشود و غربی‌ها به وسیله زنان تجارت‌شان را رونق ببخشند.» او می‌گفت «غربی‌ها زنان را برهنه کردند و در کار‌ها زنان را بی حجاب آوردند تا مشتری جذب کنند و استفاده مالی ببرند.» او می‌گفت «برای زنان مسافرت کردن با نامحرم جایز نیست و سفر جمعی مردان و زنان با هم جایز نیست و زن نباید وقتی بیرون می‌رود آرایش کند.»
‌کاربری در فضای مجازی نوشته است: فردی که اکنون از او به عنوان رهبر جنبش احقاق حقوق زنان مترقی ایران یاد می‌شود، مردی است با چهار زن که آخرینش ۱۷ سال دارد؛ و خودش ۷۵ سال. زندگی شاهانه با هدایای بن‌سلمان! سه ماشین شاسی بلند با حداقل قیمت ۳۶ میلیارد تومان!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار