کد خبر: 1114485
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است همکاران ما به در خانه کودکان بازمانده از تحصیل مراجعه کنند و اطلاعات آنها را به صورت میدانی جمع آوری و در سامانه قرار دهند.
محمد محمدی در برنامه سلام صبح بخیر ایران در خصوص جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: ما موظف هستیم برای همه دانش آموزان در سراسر کشور بستر لازم را آموزش فراهم کنیم. در دو سال اخیر بحث بازماندگان از تحصیل در دنیا با یک پدیده جدید به نام کرونا مواجه شد و ما در دوران پساکرونا جزو اولین کشورهایی هستیم که به سرعت بازگرداندن دانش آموزانی را که به نحوی از آموزش فاصله گرفته‌اند در دستور کار خود قرار دادیم.


وی با بیان اینکه مهمترین اقدام ما ایجاد بانک اطلاعاتی در این زمینه است؛ گفت: مهمترین کار ما جمع‌آوری داده و اطلاعات است که بر اساس آن می‌توان تصمیم‌گیری‌های مناسبی را اتخاذ کرد.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: تحصیل گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال وظیفه رسمی وزارت آموزش و پرورش است؛ بانک سوابق تحصیلی آنها را به روز کردیم و آنها را با قدرت پیش بردیم و آنلاین تفاوت این دو گزارش را در سامانه‌ای که به نام شهید سردار علی محمودوند است بارگذاری کردیم.

محمدی در تشریح سامانه شهید محمودوند گفت: بانک‌های اطلاعاتی و اطلس جغرافیایی ایران پهناور را در اقصا نقاط کشور برای شناسایی نقاطی که دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیشتری دارند شناسایی کردیم؛ دوره شش ساله ابتدایی را به صورت مستقیم و دانش آموزان سنین بالاتر را معاونت متوسطه آموزش و پرورش بررسی خواهند کرد.

وی بیان داشت" ما از سن شش سال که سند تحول الزامی شده تا سن ۱۷ سال تحت رصد ماست؛ یکی از مشکلات ما در مبادی ورودی یعنی پایه اول ابتدایی است. قانون هم انسداد مبادی بی سوادی را از ما تحت عنوان نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی خواسته است که ما باید هر سال این نرخ را به روز بکنیم اما یکی از مشکلات ما جذب دانش آموزان اول ابتدایی که در شناسایی چهره به چهره طرح شهید محمودوند از آن به کار خواهیم گرفت.

برای بازماندگان از تحصیل در برنامه درسی منعطف هستیم و ما می‌خواهیم خود را با دانش آموز بازمانده از تحصیل منطبق کنیم

وی در خصوص سامانه شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل گفت: در دو سال اخیر همه سامانه‌های آموزش و پرورش ذیل سامانه جامع دانش آموزی کشور تحت عنوان سامانه سیدا جمع آوری شده‌اند و ما هم کار خود را ذیل این سامانه قرار دادیم. در قسمت مدیریت و دسترسی سایت، به هفت هزار مدیر مدرسه ابتدایی، سه هزار راهبر آموزشی و تربیتی و همه فرهنگیان دوره ابتدایی در این سامانه به آنها دسترسی دادیم و میانگین برای هر یک از آنها که غالباً از نیروهای جهادی یا از معلمان جهادی ما هستند به ازای هر ۵ کودک بازمانده از تحصیل به یک نفر امکان پیگیری و دسترسی داده شده است که این فرد غالباً در همان منطقه کمتر برخوردار مستقر است و خصوصیات فرهنگی و بومی منطقه را می‌شناسد. این افراد بر اساس چک لیستی که به آنها دادیم در سامانه‌ای کاملاً آنلاین به آدرس‌هایی که ما با آن داده‌ایم مراجعه می‌کنند

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: به ازای هر سه تا پنج نفر یک نفر مشخص شده است و قرار است همکاران ما به درب خانه کودکان بازمانده از تحصیل مراجعه کنند و اطلاعات آنان را به صورت میدانی جمع آوری و در اختیار وزارت آموزش پرورش در سامانه قرار می‌دهند و ما هیچ حرف غیر مستندی را هم از همکار خود نمی‌پذیریم یعنی باید به عنوان مثال دهیار و شورای روستا وجود آن کودک بازمانده از تحصیل را تأیید کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: به محض بارگذاری مستندات در سامانه راهکارهای بومی جذب دانش آموز بازمانده به کاربر معرفی می‌شود؛ ما بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان آموزش انعطاف داریم. برای بازماندگان از تحصیل در برنامه درسی منعطف هستیم. ما می‌خواهیم خود را با دانش آموز بازمانده از تحصیل منطبق کنیم. به هر طریقی که او می‌تواند به وی کمک می‌کنیم. کلاس سیار تشکیل می‌دهیم یا اگر در هیچ صورتی دانش آموز بازمانده قادر به تحصیل نبود امکان آموزش از راه دور را برای او فراهم می‌کنیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار