کد خبر: 1113779
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
سازمان عفو بین‌الملل طی تحقیقات و بررسی عکس‌های ماهواره‌ای، از مسجل شدن جنایت جنگی صهیونیست‌ها طی حمله به غزه در سال جاری خبر داد.

تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که این حملات، ویرانی‌ها و خرابی‌های بسیاری برای فلسطینیان به همراه داشته و با توجه به محرز شدن جنایت جنگی، دادخواست رسیدگی به این جنایت به دادگاه لاهه تحویل گردیده است.
به گزارش رای الیوم، اگنس کالامار دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: «آخرین حمله اسرائیل به غزه تنها سه روز به طول انجامید، اما این زمان کافی بود تا موج جدیدی از وحشت و ویرانی علیه جمعیت تحت محاصره در غزه ایجاد شود».
وی افزود:«جنایات مرگباری که ما به عنوان جنایات جنگی بررسی کرده‌ایم، باید مورد بررسی قرار گیرند و همه قربانیان حملات غیرقانونی و خانواده‌هایشان مستحق عدالت و دریافت غرامت هستند».
وی ادامه داد: «تجاوزاتی که ما ثبت کردیم در چارچوب محاصره غیرقانونی اسرائیل در غزه انجام شد که ابزار اصلی رژیم آپارتاید اسرائیل است، زیرا فلسطینیان در غزه در معرض سلطه، آزار، تبعیض و انزوا هستند و آنها ۱۵ سال است که در یک کابوس مداوم و یک تراژدی انسانی به سر می برند که با حملات مکرر غیرقانونی تشدید شده است».
عفو بین الملل همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هفتم اوت با موشک، گورستان الفالوجه در جبالیا در شمال غزه را مورد هدف قرار داد که به کشته شدن پنج کودک منجر شد.
بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری، «در ۵ اوت ۲۰۲۲، اسرائیل آنچه را که به عنوان حمله نظامی به نوار غزه توصیف کرد، انجام داد و جنبش جهاد اسلامی فلسطین و سرایا القدس شاخه نظامی آن را هدف قرار داد. مقامات اسرائیلی گفته اند که این حمله در پاسخ به تهدیدات برای انجام حملات بوده است».
در جنگ سه روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که در مرداد ماه گذشته به وقوع پیوست، ۴۵ فلسطینی شهید و ۳۶۰ نفر نیز زخمی شدند.
این جنایت صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شد و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
از سوی دیگر، این گزارش سازمان عفو بین الملل علیه رژیم صهیونیستی در حالی منتشر می شود که جنگنده‌های این رژیم بامداد جمعه با بیش از ۱۰ موشک مراکز متعلق به نیروهای مقاومت در مرکز غزه را بمبارن کردند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار