کد خبر: 1112192
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
حاج‌ علی اکبری:
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (علیه السلام) گفت: به لطف الهی انتقام این اتفاق تلخ و جانگداز از استکبار جهانی که مسبب این جنایت هستند گرفته خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه این هفته تهران (ششم آبان) ضمن سفارش همه به تقوای الهی گفت: همه باید تقوا در کلام را رعایت کرده و آن را به کار ببریم.

وی افزود: سخن درباره یکی از مهم‌ترین ارتباط جوامع بشری یعنی ارتباطات کلامی است که اگر ارتباط کلامی که شاید بیش از شاید ۷۰ درصد ارتباطات مردم را دربرمی‌گیرد اگر به راستی به صفت تقوا آراسته شده و مرزهای الهی در سخن رعایت شود نه تنها این سخن رو به اصلاح می‌رود بلکه سایر عرصه‌های زیست انسانی هم روی اصلاح خواهد دید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این مطلب به قدری مهم و اساسی که بیان حضرت امیرالمومنین (ع)‌ درباره آن با سوگند همراه شده است. ایشان فرمود به خدا قسم من ندیده‌ام کسی از تقوای خود بهره و سود ببرد مگر اینکه زبانش را مهار کند. این در حقیقت همان فرمایش خدای متعال است که فرمود ای کسانی که ایمان آورده‌اید سخنان استوار، کم، فکر شده، سنجیده شده و حساب شده بگویید. سپس فرمود اگر شما بتوانید قول سدید را سرلوحه خود قرار دهید بقیه اعمال شما هم اصلاح خواهد شد.

حاج‌علی‌اکبری اظهار کرد: امیرالمومنین فرمودند اگر انسان بتواند زبان خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کند و آن را به تقوای الهی آراسته کند، آن‌گاه از این تقوا در سایر امور زندگی خود هم بهره خواهد برد وگرنه بی‌تقوایی در زبان که بسیار در معرض آن قرار داریم می‌تواند همه حوزه تقوای انسان را در معرض خطر قرار بدهد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم،‌ به جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: شهادت عزیزانمان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به دست شقی‌ترین و رذل‌ترین انسان‌ها و شکستن حرمت سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در شیراز را به محضر امام عصر نایب بزرگوارشان رهبر عظیم‌الشأن امت قهرمان به ویژه مردم عزیز شیراز تسلیت عرض می‌کنیم. همچنین به خانواده های عالیقدر این شهیدان عزیز نیز عرض تسلیت و البته تبریک داریم. ان‌شاءالله خداوند متعال این شهدای عزیز را با اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند و مجروحان این حادثه را عافیت کرامت کند.

وی افزود: حقیقتاً اتفاق تلخ و جانگدازی بود که با بی‌رحمی تمام، انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع را در حال عبادت و زیارت در وقت نماز با آن وضع فجیع به شهادت برسانند و یا مجروح کنند به رگبار ببندند و امام امت را داغدار کردند. به لطف الهی انتقام این خون‌های پاک و معصوم علاوه بر عاملان مباشران جانی آن که مصوب اصلی این حوادث هستند یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در میان شهدای حرم مطهر دانشمند نخبه جوان عزیزمان از سلاله سادات آقای دکتر سید فرید الدین معصومی هم هستند که برای انجام ماموریت مهمی در شیراز بودند و پس از انجام ماموریت برای وداع و زیارت به حرم مطهر مشرف شدند که در این ماجرا به شهادت می‌رسند و البته این افتخار بزرگی بود که نصیب ایشان شد.

وی ادامه داد: این شهید عزیز امروز مهمان نمازجمعه ما هستند و ان‌شاء‌الله به امید خداوند متعال به مقام ایشان عرض ارادت خواهیم کرد. همچنین شهید مدافع امنیت پاسدار عزیز و جوان نورانی ما آقای امیر کمندی که افتخار میزبانی پیکر مطهر ایشان را هم در نماز جمعه تهران داریم که پریشب توسط اراذل داعش‌مَسلک اغتشاشگر در تهران به شهادت رسیدند. ان‌شاء‌الله بر پیکر این شهیدان هم نماز خواهیم خواند و سپس پیکرشان را تشییع خواهیم کرد. به عزیزان خانواده این شهیدان که در جلسه حضور دارند نیز عرض تسلیت داریم و از خداوند می خواهم که به آنها صبر عنایت فرماید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پی جنایت تروریستی شیراز تصریح کرد: رهبر عزیزمان در این پیامی که ارائه فرمودند تعبیر دقیقی دارند، داغ عزیزان و هتک حرمت حرم اهل بیت جز با جستجو از سررشته این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره آن جبران نخواهد شد. این مطلبی است که باید قدری بیشتر درباره آن فکر کنیم و نکته‌های لطیفی که در این پیام مهم هست را در یابیم.

حاج‌علی اکبری با اشاره به راهبرد استکبار جهانی علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: استکبار جهانی دو موضوع استحاله هویتی و ایجاد و تولید ناامنی علیه ایران اسلامی را در پیش گرفته است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار