کد خبر: 1111089
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
مدیرعامل بنیاد برکت از ایجاد ۱۰ هزار شغل برکت در حوزه دانش‌بنیان خبر داد و گفت: بنیاد برکت تا پایان سال جاری یک‌هزار و ۲۰۰ طرح دانش‌بنیان را اجرا می‌کند
محمد ترکمانه با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان بر افزایش تولید و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی یک‌هزار و ۲۰۰ طرح دانش‌بنیان تا پایان امسال اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرا و راه‌اندازی هر یک از این طرح‌های دانش‌بنیان برای ۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود و به این ترتیب، با اجرای این یک‌هزار و ۲۰۰ طرح دانش‌بنیان برای نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری با پارک‌های علم و فناوری برای اجرای طرح دانش‌بنیان در سراسر کشور آغاز و به تازگی تفاهم‌نامه‌های همکاری میان بنیاد برکت و پارک‌های علم و فناوری هرمزگان و کرمانشاه به ترتیب به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۲۰۰ پروژه دانش‌بنیان و ۱۵۰ میلیارد تومان جهت راه‌اندازی ۲۰۰ طرح امضا شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: حمایت بنیاد برکت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی از طریق پرداخت تسهیلات متناسب با میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز و یا مشارکت در طرح از طریق مشارکت در سهام، مشارکت مدنی، عقود مبادله‌ای و … طبق الگوی بنیاد برکت است.

به گفته ترکمانه، حجم کل سرمایه‌گذاری برای اجرای یک‌هزار و ۲۰۰ طرح دانش‌بنیان در سال جاری بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی در این‌باره توضیح داد: آورده بنیاد برکت برای هر طرح دانش‌بنیان به طور متوسط ۵۰۰ میلیون تومان است که با احتساب سایر آورده‌ها، مجموع حجم سرمایه‌گذاری برای هر طرح دانش‌بنیان به یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی یادآور شد: از یک‌هزار و ۲۰۰ طرح دانش‌بنیان در دستور کار، ۷۰۰ طرح مورد حمایت قرار گرفته‌اند و مابقی طرح‌ها هم تا پایان سال به‌طور کامل اجرا خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره اقدامات پیشین این بنیاد در حوزه دانش‌بنیان اظهار داشت: تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ طرح دانش‌بنیان اجرا و راه‌اندازی شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار