کد خبر: 1111042
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
مرده زایی برای والدین یک تراژدی دلخراش است، اما دقیقاً آنچه که خطر آن را افزایش می‌دهد، ناشناخته باقی مانده است.

تحقیقات جدید به یک یافته شگفت انگیز دست یافته است: به نظر می‌رسد خطر مرده زایی از طریق اعضای خانواده مرد به ارث می‌رسد.

دکتر «جسیکا پیج»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه یوتا، گفت: «مرده زایی یکی از آن مشکلاتی است که بسیار غم انگیز است و زندگی را تغییر می‌دهد.»

وی در ادامه افزود: «به خصوص زمانی که شما پاسخ خوبی برای چرایی این اتفاق ندارید، خسته کننده است. این دانش ممکن است به ما این فرصت را بدهد تا نحوه خطر افراد را تغییر دهیم و از طریق پیشگیری خطرات آن‌ها را کاهش دهیم.»

در این مطالعه، دانشمندان ۹۴۰۴ مورد مرده زایی و ۱۸۸۰۸ تولد زنده در یوتا را که بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، بررسی کردند.

محققان دریافتند که ۳۹۰ خانواده در طول چندین نسل دارای تعداد زیادی مرده زایی بوده اند که نشان می‌دهد ممکن است دلایل ژنتیکی برای مرده زایی وجود داشته باشد.

سپس تیم تحقیقاتی میزان مرده‌زایی را در میان بستگان درجه اول، دوم و سوم نوزادان خانواده‌های آسیب‌دیده با اقوام مشابه از خانواده‌های بدون تأثیر مقایسه کردند. بر اساس این مطالعه، تجزیه و تحلیل آن‌ها نشان داد که افزایش خطر مرده زایی از طریق بستگان مرد منتقل می‌شود، روندی که پیش از این هرگز مشاهده نشده بود.

پیج گفت: «ما توانستیم روند‌های چند نسلی در مرگ جنین، و همچنین اقوام مادری و پدری را ارزیابی کنیم تا توانایی خود را در تشخیص تجمع خانوادگی مرده زایی افزایش دهیم.»

به گفته محققان، شناسایی ژن‌های خاصی که خطر مرده‌زایی را افزایش می‌دهند، گام بعدی مهمی است که روزی می‌تواند به تشخیص و پیشگیری بهتر منجر شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار