کد خبر: 1108022
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در دیدار با معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از آمادگی برای تعمیق و توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
 

همزمان با نخستین روز هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو، یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با آنار کریم اف (وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان) دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر فرهنگ آذربایجان: آماده توسعه روابط فرهنگی با ایران هستیم

یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) که به دعوت رسمی دولت جمهوری آذربایجان در این کشور حضور پیدا کرده است، ضمن حضور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو با وزیر فرهنگ آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار قربانعلی پورمرجان (رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان) نیز حضور داشت. 

در این دیدار، یاسر احمدوند از میزبانی جمهوری آذربایجان برای حضور ایران و سایر کشورها برای عرضه و معرفی نشر مکتوب در  هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر و قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام امکانات و توان برای گسترش همکاری های فرهنگی بین دو کشور تلاش می‌کند چرا که معتقدیم ارتباطات فرهنگی دو کشور را به هم نزدیک‌تر می‌کند و سایر روابط اقتصادی، سیاسی و... را تقویت و گسترش می‌دهد. 

احمدوند در پایان بر استمرار و تداوم همکاری های دوجانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف فرهنگ تاکید کرد. 

آنار کریم اف (وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان) نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور ایران در هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو گفت: ایران و جمهوری آذربایجان پیوند عمیق فرهنگی دارند و نمایشگاه‌ کتاب باکو یکی از جلوه‌های بروز و ظهر این پیوند است و آمادگی داریم این روابط را در همه جوانب گسترش دهیم. 

گفتنی است، در خرداد ماه سال جاری وزیر  فرهنگ جمهوری آذربایجان ضمن حضور در ایران با محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و احمدوند دیدار و درباره حضور ایران در نمایشگاه‌های کتاب جمهوری آذربایجان و سالانه شدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو گفت‌گو و تبادل نظر کردند.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو از سیزدهم مهرماه آغاز شده و تا هفدهم مهر ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو به معرفی بیش از سیصد عنوان کتاب شاخص در حوزه‌های ادبیات کودک و نوجوان، داستان، شعر، ایران‌شناسی، هنر و گردشگری می‌پردازد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار