کد خبر: 1107925
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
۶ مسابقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال جمعه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میزبان فولاد است و پرسپولیس در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود.
6 مسابقه از هفته هشتم لیگ برتر روز جمعه برگزار می شود. هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در این روز بازی دارند.

نگاهی به مسابقات این هفته می اندازیم؛

استقلال - فولاد خوزستان؛ نکونام مقابل آبی‌پوشان بی‌سرمربی

در این مسابقه جمعی از بهترین بازیکنان فوتبال کشورمان حضور دارند. هدایت فنی دو تیم هم برعهده دو مربی با دو سبک کاملا متفاوت است.  جواد نکونام مربی مد نظر کی روش برای دستیاری در تیم ملی فولاد را هدایت می کند و ساپینتو پرتغالی هم سرمربی استقلال است که البته به دلیل محرومیت دراین بازی روی نیمکت آبی پوشان حضور ندارد. استقلال هفته گذشته توانست تیم خوب و پرمهره گل گهر سیرجان را بیرون از خانه شکست بدهد و اکنون در جدول لیگ چسبیده به پرسپولیس در رده دوم قرار دارد و در واقع به خاطر تفاضل گل کمتر یک پله پایین تر است، در صورت پیروزی در این مسابقه سخت می تواند به صورت موقت صدرنشین شود که البته این صدرنشینی می تواند دائمی هم شود. زیرا پرسپولیس بازی سختی مقابل سپاهان دارد.

فولاد خوزستان هم که با یک بازی کمتر در رده ششم جدول است انگیزه های فراوانی برای این مسابقه دارد زیرا فولادی ها هم در صورت برد در این بازی تا رده سوم جدول بالا خواهند آمد. هرچند بررسی شیوه بازی فولاد و آمار این تیم نشان می دهد که قرمزپوشان اهوازی در گلزنی مشکل  اساسی دارند. فولاد در 6 مسابقه فقط 4 گل زده که سه گل آن در دیدار با تراکتور تبریز به ثمر رسیده است! در واقع تنها تیمی که فولاد به آن گل زده همین تیم سپاهان است که در وقت های اضافه یک گل حساس و سه امتیازی به ثمر رساند. فولاد یکی از سه تیم بدون باخت لیگ است و سه امتیاز را به راحتی از دست نمی دهد. 

استقلال به دنبال سومین برد متوالی فصل است و فولاد هم دوست دارد رکورد شکست ناپذیری اش حفظ شود. نکونام بعد از تساوی هفته گذشته مقابل مس کرمان از زمین و زمان انتقاد کرد و حتی مدیران باشگاهش را هم به چالش کشید که چرا زور ندارند تا به خوبی اعتراض کنند! فصل گذشته استقلال با فرهاد مجیدی هر دو بازی رفت و برگشت را از تیم نکونام برد و 6 امتیاز از فولاد گرفت.

ملوان انزلی - صنعت نفت آبادان؛ خروج قوی سپید از بحران؟

دو تیم قعرنشین جدول جز با سابقه‌ترین تیم‌های فوتبال کشورمان هستند دو تیمی که مربوط به مرکز استان‌های خود نیستند اما جز پر هوادار ترین تیم های فوتبال کشور محسوب می‌شوند. ملوان تنها تیم بدون برد لیگ در صورت برد در این دیدار خانگی می‌تواند دو پله در جدول لیگ صعود کند و به رده چهاردهم برسد.

صنعت نفت هم با حضور فیروز کریمی هفته گذشته اولین امتیازش را گرفت فیروز خان سابقه مربیگری در ملوان هم دارد و این مربی با سابقه وعده داده که تیم صنعت نفت را به رتبه تک رقمی در این فصل می رساند. ملوان اما همچنان با مازیار زارع سرمربی محبوب خود پیش می رود هرچند این تیم ابزار کافی برای حضور قدرتمندانه در لیگ برتر را ندارد و به اندازه کافی در نقل و انتقالات بازیکنان مد نظرش را جذب نکرده است.با این حال ملوان تلاش خواهد کرد تا از بحران عبور کند و اولین بردش را به دست بیاورد.

مس کرمان - هوادار؛ نبرد قعرنشینان

نبرد تیم‌های قعرنشین لیگ برتر  برای تمامی تیم‌های نیمه پایینی جدول اهمیت دارد. مس کرمان 6 امتیازی با دو مساوی متوالی سیزدهم جدول است و هوادار هم با سه شکست متوالی 5 امتیاز دارد و روی پله چهاردهم جدول قرار گرفته است. برنده این بازی می‌تواند سه چهار پله در جدول لیگ صعود کند اما تیم بازنده شاید به رده آخر جدول هم برسد. این مسابقه نخستین تقابل دو تیم در لیگ برتر است. زمانی که مس در لیگ برتر بود تیمی به نام هوادار وجود خارجی نداشت. این دو تیم در لیگ یک باهم رقابت کرده اند. 

مس رفسنجان - تراکتور تبریز؛ چهارمین برد قرمزپوشان تبریزی؟

مس رفسنجان با 6 تساوی و یک برد و بدون باخت با 9 امتیاز در رده نهم جدول ایستاده است و تراکتور با سه برد متوالی خود را به رده پنجم جدول رساند. قرمزپوشان تبریزی هفته گذشته پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دادند تا تنها تیم لیگ برتری موفق در این سه هفت اخیر باشند. محمد ربیعی سرمربی مس البته مدعی است که داوران 6 امتیاز از تیمش گرفته‌اند! به هر حال تقابل او با بردیف سرمربی تیم تراکتور می‌تواند یک بازی تاکتیکی و جذاب را نوید بدهد چون هر دو سرمربی به دنبال متن فوتبال هستند تا حاشیه‌های مخرب. البته فیروز کریمی سرمربی نفت آبادان بعد از اینکه یک امتیاز از تیم مس گرفت به شیوه خودش بازی تیم حریف را نقد کرد که اصلا به مذاق کادر فنی تیم مس خوش نیامد. 

فصل گذشته دو تیم سه بار باهم روبه رو شدند که تراکتور یک بار برنده شد و در بازی برگشت و جام حذفی شکست خورد. 

نفت مسجدسلیمان - گل‌گهر سیرجان؛ جبران ناکامی

هر دو تیم هفته گذشته شکست خوردند. گل‌گهر در خانه در مسابقه‌ای جنجالی در آخرین دقایق سه امتیاز را از دست داد و نفت مسجدسلیمان باخت سنگینی را مقابل نساجی متحمل شد و با 4 گل به خانه برگشت. اکنون هر دو تیم به دنبال جبران هستند. البته از نظر کیفیت بازیکنان و شرایط مالی و امکاناتی شاید به هیچ عنوان دو تیم قابل قیاس نباشند. گل‌گهر خود را در قامت یک مدعی این فصل آماده کرده و نفت اما به حضور در میانه‌های جدول راضی است. فصل گذشته گل گهر در هر دو بازی رفت و برگشت پیروز شد.

گل گهر هنوز درگیر حواشی باخت به استقلال و جنجال ساپینتو سرمربی استقلال است ولی نفت تلاش کرده تا تیمش را برای این دیدار خانگی آماده کند تا شاید با گرفتن یک امتیاز هم در همان رده 12 جدول باقی بماند اما گل گهر اگر سه امتیاز را نگیرد شاید از رده چهارم هم پایین‌تر بیاید. 

سپاهان اصفهان - پرسپولیس؛ شطرنج تاکتیکی مدعیان

مسابقه دو تیم همواره حساس و جذاب است و این مرتبه تقابل دو مدعی قهرمانی اهمیت این بازی را دو چندان کرده است، پرسپولیس بعد از 4 برد متوالی هفته گذشته مقابل تراکتور تبریز شکست خورد اما با 14 امتیاز همچنان صدرنشین لیگ است. سپاهان 12 امتیازی هم در رده سوم و بعد از استقلال قرار دارد. زردپوشان اصفهانی این فصل استقلال را شکست داده اند و مورایس دوست دارد با گرفتن سه امتیاز از پرسپولیس قطب زرد فوتبال کشور را دوباره در قواره اصلی قهرمان ظاهر سازد. در این بازی شاید تنها غایب پرسپولیس شیخ دیاباته مهاجم بلند قد این تیم باشد.در تیم سپاهان هم حضور فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو دو بازیکن سابق پرسپولیس چهره های ویژه این بازی محسوب می شوند. 

برنده این بازی صدرنشین لیگ خواهد بود البته به شرطی که استقلال برنده نشود. مورایس برخلاف ساپینتو هموطنش در استقلال بسیار آرام است و روی نیمکت به دنبال حاشیه و درگیری با داور یا مربیان حریف نیست. به این ترتیب می توان امیدوار بود که شاهد یک شطرنج تاکتیکی بین دو سرمربی باشیم. هر دو تیم بهترین های فوتبال کشور را در اختیار دارند و بهانه ای هم برای کمبود ها وجود ندارد. هواداران هر دو تیم به دنبال برد تیم شان هستند. پرسپولیس در صورت باخت صدر را از دست می دهد اتفاقی که اصلا خوشایند هواداران این تیم نیست، تحمل دو باخت متوالی برای آنها سنگین است. 

فصل گذشته هر تیم یک بار برنده شدند. 

برنامه مسابقات هفته هشتم لیگ برتر به شرح زیر است:

هفته هشتم؛ بزرگداشت هفته نیروی انتظامی و گرامی‌داشت آغاز هفته وحدت

پنجشنبه ۱۴ مهر

پیکان تهران – آلومینیوم اراک، ساعت 16، ورزشگاه انقلاب کرج

نساجی مازندران – ذوب آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

جمعه ۱۵ مهر

استقلال – فولاد خوزستان، ساعت 17،  ورزشگاه آزادی تهران

ملوان بندرانزلی - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه تختی انزلی

مس کرمان – هوادار تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه امام علی(ع) کرمان

مس رفسنجان – تراکتور تبریز، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

نفت مسجدسلیمان – گل گهر سیرجان، ساعت ۱۹، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

فولاد مبارکه سپاهان – پرسپولیس، ساعت ۲۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار