کد خبر: 1107868
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
امیر عبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه ایتالیا:
وزیر امور خارجه گفت: ما بر اساس قوانین خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان مان متعهدیم اما از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم.
لوئیجی دی مایو و حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه آخرین تحولات، مناسبات دوجانبه، مذاکره برای لغو تحریم‌ها، حوادث اخیر در کشورمان و سوء استفاده آشوبگران و اغتشاش گران و مداخلات خارجی در تحولات داخلی کشورمان را مورد رایزنی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی گفت: در توافقات اخیر صورت گرفته در سفر اینجانب به رم توانستیم نقشه راه جدید روابط بین تهران و رم را به خوبی تبیین کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که اجرای توافقات فیمابین به خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: ما نیز برای توسعه مناسبات تاریخی و دوستانه با ایتالیا اهمیت قائل هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد عملی به دموکراسی، همواره به مطالبات مسالمت آمیز مردم توجه کرده است. در وقایع اخیر مداخله گران خارجی، عوامل سازماندهی شده و تروریست‌ها به ویژه در زاهدان و غرب کشور ایران، مسیر اجتماعات مسالمت آمیز مردم را به سمت خشونت، آشوب و کشتار مردم بی گناه و پلیس و حافظان امنیت سوق دادند.

امیرعبداللهیان افزود: بار دیگر مردم بزرگ ایران با برخورداری از بصیرت سیاسی اجازه تعرض خارجی و خدشه سیاسی به استقلال سیاسی، تمامیت ارضی و حاکمیت کشور را ندادند.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: ما بر اساس قوانین محکم خود نسبت به درگذشت یکی از فرزندان مان متعهدیم و رسیدگی دقیق و عادلانه به آن با جدیت ادامه دارد. در عین‌ حال از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جمهوری اسلام ایران باشد.

لوئیجی دی مایو وزیر نیز در این گفتگوی تلفنی به همتای ایرانی خود گفت: ما برای رابطه با جمهوری اسلامی اهمیت قائل هستیم و از تلاش های ایران در رسیدن به توافق پایدار در برجام قویا حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد: معتقدیم این تلاش های جمعی باید به نتیجه‌ای مثبت منجر شود و همه طرف‌ها به تعهدات خود در برجام بازگردند.

وی افزود: ایتالیا به اقدامات خود برای رسیدن به توافق آن هم در کوتاه ترین زمان ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه ایتالیا حسن نیت تهران در اجازه خروج به تبعه ایرانی- آمریکایی، باقر نمازی و اعلام آمادگی مجدد تهران برای تبادل زندانیان ایرانی- آمریکایی را بخشی از پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم اخیر شما در نیویورک و نشانه خوبی دانست.

وزیر امور خارجه ایتالیا خاطرنشان کرد: ما به حاکمیت و قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام می گذاریم و با شما هم عقیده‌ایم که حساب پاسخ به مطالبات مسالمت آمیز مردم، از آشوب و تروریسم جداست.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار