کد خبر: 1107580
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه جلسه مشترک با مقامات رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بروکسل و تل‌آویو درباره توافق هسته‌ای ایران با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

جوسپ بورل روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ این سووال که «آیا زمینه مشترکی بین اسرائیل و اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته‌ای ایران وجود دارد؟» گفت: این یکی از موضوعاتی است که قطعاً ما در آن اختلاف نظر داریم. یائیر لاپید در بیان مخالفت خود با این مساله بسیار رک بوده است. اما من یک مأموریت از سوی سازمان ملل دارم و این چیزی است که سعی می‌کنم انجام دهم.
وی در عین حال ادعا کرد: فعلاً مذاکرات [رفع تحریم]به بن بست خورده است.
مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفتگو‌های فشرده در وین، به مرحله‌ای رسیده است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.
تجربه ماه‌ها مذاکرات در وین ثابت کرد کاخ سفید به دلیل مشکلات داخلی و فشار رژیم صهیونیستی قدرت تصمیم‌گیری برای بازگشت به توافق هسته‌ای را ندارد و از این منظر، به تاکتیک مقصرنمایی و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی علیه ایران متوسل شده است.
جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید دارد که شرط رسیدن به توافق، رفع موثر و پایدار تحریم‌ها به نحوی است که انتفاع اقتصادی مردم تامین شود و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران نماند.
آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران در همین پیوند تصریح کرده است: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل کرده، تحریم‌ها را بردارند و نقض پیمان نکنند، امکان توافق خوب وجود دارد.
رئیس دولت سیزدهم در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: مذاکره کنندگان ما دیدگاه‌های خود را صریح بیان کردند، طوری که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسما گفت که دیدگاهی که ایرانیان مطرح کردند کاملا منطقی و قابل دفاع است.
آیت‌الله رئیسی خاطر نشان کرد: امروز توپ در زمین آمریکایی‌هاست و باید تصمیم بگیرند که درست و براساس تعهدات خود عمل کنند. وی افزود: نظرات و شرایط جمهوری اسلامی ایران نیز رسما اعلام شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار