کد خبر: 1107545
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
چلسی برای فرار از بحران می‌جنگد بارسا برای قدرت‌نمایی
مدعیان اروپا برای آنکه دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با موفقیت به پایان برسانند، انگیزه‌های متفاوتی دارند. هفته سوم این رقابت‌ها در حالی امشب و فردا شب برگزار می‌شود که چلسی برای فرار از بحران می‌جنگد، بارسلونا در اندیشه جبران باخت مقابل بایرن است و لژیونر‌های ایرانی نیز جدال سختی پیش‌رو دارند.
شیوا نوروزی

مدعیان اروپا برای آنکه دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با موفقیت به پایان برسانند، انگیزه‌های متفاوتی دارند. هفته سوم این رقابت‌ها در حالی امشب و فردا شب برگزار می‌شود که چلسی برای فرار از بحران می‌جنگد، بارسلونا در اندیشه جبران باخت مقابل بایرن است و لژیونر‌های ایرانی نیز جدال سختی پیش‌رو دارند.
صدرنشینی گروه اول در قرق ناپولی است. این تیم نه‌تن‌ها در سری آ، بلکه در اروپا نیز به حریفانش باج نمی‌دهد. ناپولی شش امتیازی بعد از تحمیل دو شکست سنگین به لیورپول و گلاسکو، امشب در آمستردام به مصاف آژاکس می‌رود. حال آنکه لیورپول بحران زده میزبان گلاسکو رنجرز است. تیم یورگن کلوپ با توقف برابر برایتون به رده نهم لیگ سقوط کرد و بندرنشینان بیش از هر زمانی برای کسب برد تحت فشار قرار دارند.
در گروه B نیز نماینده بلژیک از دیگر تیم‌ها فاصله گرفته و فعلاً مقتدرانه به مسیرش ادامه می‌دهد. کلوب بروژ شش امتیازی در خانه پذیرای اتلتیکومادرید است؛ شاگردان دیه‌گو سیمئونه مقابل لورکوزن تن به شکست دادند تا به رتبه سوم تبعید شوند. راه‌راه‌پوشان مادریدی در لالیگا هم تا رده پنجم تنزل داشته‌اند. حساس‌ترین دیدار گروه در ورزشگاه استادیو دراگائو برگزار می‌شود، جایی که پورتو با ستاره گلزنش مهدی طارمی در انتظار رویارویی با لورکوزن و سردار آزمون است. پورتو هنوز در این فصل از لیگ قهرمانان حتی یک امتیاز نیز کسب نکرده و هر دو بازی قبلی خود برابر اتلتیکو و کلوب بروژ را واگذار کرده است. با این وجود کنسیسائو همچنان به درخشش طارمی در بازی امشب امیدوار و منتظر است تا لژیونر ایرانی با گلزنی به لورکوزن طلسم ناکامی‌های اروپایی پورتو را بشکند. تیم آلمانی با هدایت جراردو سیوانه وضعیت بغرنجی دارد و لورکوزن بعد از تحقیر برابر بایرن به جایگاه هفدهم بوندس‌لیگا سقوط کرد! هیچ بعید نیست اگر تیم سردار آزمون امشب مقابل پورتو نتیجه نگیرد حکم اخراج سرمربی لورکوزن امضا شود.
در گروه مرگ (C) نیز باید منتظر برگزاری یک جدال مهم باشیم؛ اینتر – بارسا. بایرن‌مونیخ صدرنشین بازی راحتی در خانه برابر ویکتوریا پلژن دارد، اما در سن‌سیرو راه‌راه‌پوشان مقابل تیم با انگیزه ژاوی صف‌آرایی می‌کنند. اینتر مقابل رم باخت تا با روحیه ضعیف با بارسلونا روبه‌رو شود. تیم اینزاگی در هفته‌های اخیر بدترین نتایج اینتر در یک دهه گذشته را ثبت کرده‌اند. سقوط به رده نهم باعث شده تا اینزاگی روی لبه تیغ قرار بگیرد. انتقاد‌ها از عملکرد او و تیمش به حدی است که در صورت باخت، شاید بازی با بارسا آخرین حضورش روی نیمکت اینتر باشد. برخلاف اینتر، کاتالان‌ها در اوج هستند. بازگشت به صدر لالیگا، آن هم پس از بیش از دو سال افتخار بزرگی است که شاگردان ژاوی به آن دست یافته‌اند.
المپیک مارسی قعرنشین گروه چهارم جدال سختی برابر اسپورتینگ صدرنشین پیش‌رو دارد و اینتراخت هم در خانه از تاتنهام پذیرایی می‌کند.
جدال‌های چهار گروه بعدی فردا شب برگزار می‌شود و بدون شک بازی چلسی – آث‌میلان حساس‌ترین آنهاست. آبی‌ها هنوز بر مشکلات خود چیره نشده و به‌رغم تغییر سرمربی فعلاً خبری از آرامش نیست. آبی‌های استمفوردبریج در لیگ پنجم هستند و در لیگ قهرمانان نیز تنها با یک امتیاز در انتهای جدول گروه E جا خوش کرده‌اند. آث‌میلان صدرنشین با برد روحیه‌بخش مقابل امپولی به لندن آمده تا دومین بردش در این فصل لیگ قهرمانان را به دست آورد. سالزبورگ و دیناموزاگرب دیگر دیدار این گروه را برگزار می‌کنند.
در گروه F، رئال‌مادرید بعد از کسب دو برد متوالی در برنابئو به مصاف شاختار می‌رود. تیم آنچلوتی در بازی با اوساسونا متوقف شد و صدر جدول لالیگا را تقدیم بارسلونا کرد. کهکشانی‌ها که فرصت‌سوزی کرده‌اند قصد دارند مقابل شاختار عقده‌گشایی کنند تا بلکه برای کورس قهرمانی با بارسا به شرایط ایده‌آل بازگردند. لایپزیش هم میزبان سلتیک است. منچسترسیتی تیم نخست گروه G در ورزشگاه اتحاد مقابل کپنهاگن صف آرایی می‌کند و دورتموند هم میزبان سویاست. در گروه آخر دو تیم شش امتیازی به جنگ هم می‌روند؛ یک طرف پاری‌سن‌ژرمن با ستاره‌هایش مسی، نیمار و امباپه و یک طرف هم بنفیکا که هر دو بازی قبلی خود را با برد به پایان رسانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار