کد خبر: 1107544
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فریدون حسن

خاصیت فتنه این است چنان فضا را غبارآلود می‌کند که تشخیص سخت می‌شود. این روز‌ها تا دلتان بخواهد می‌توانید در فضای مجازی اظهاراتی را ببینید که بیشتر آن‌ها از سر تأثیرپذیری از همین فضا و غلبه احساسات بر کاربران فضای مجازی است. جامعه ورزش ایران بار‌ها و در مواقع حساس نشان داده در کنار مردم است و درد مردم را به خوبی احساس می‌کند. ورزشکاران ایران اسلامی در رسیدگی به مردم و قشر‌های ضعیف جامعه همواره سنگ‌تمام گذاشته‌اند و ثابت کرده‌اند که پای کار مردم همیشه و همه جا هستند. در جریان اتفاقات اخیر هم ورزشکاران دلسوز و متعهد نشان دادند درد مردم را به خوبی متوجه می‌شوند، اما با مرز‌بندی درست بین اعتراض و اغتشاش کاری نکردند که به وسیله آن‌ها آب به آسیاب دشمن ریخته شود.
سخنان دیروز رهبر انقلاب اسلامی باز هم فصل‌الخطابی بود برای آن‌هایی که طی هفته‌های گذشته راه را اشتباه رفته‌اند. ایشان فرمودند جامعه ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و باشرف کم نیستند. جامعه ورزش با برخی مواضع دشمن شادکن آلوده نمی‌شود. واقعیت همین است، آنچه دیده شد اظهارنظر تعدادی خاص بود و بزرگنمایی‌های برخی معاندین از سخنان آن‌ها در فضای مجازی و موج‌سواری دشمنان با سوءاستفاده از احساسات پاک ورزشکار ایرانی. جمله رهبر فرزانه انقلاب اسلامی کافیست برای روشن شدن تکلیف همه. همه خوب می‌دانیم که ورزشکار ایران حتی در این ایام از سردلسوزی و مردمداریش اظهاراتی داشته و موضع‌گیری‌هایی کرده، اما این را هم خوب می‌دانیم که به وقتش همین ورزشکاران تا پای جان برای اعتلای نام ایران جلو خواهند رفت.
آنچه طی هفته‌های گذشته دیده شد این بود که درصدی از جامعه ورزش پا به پای معاندین و دشمنان قسم خورده این آب و خاک پیش رفتند و شدند آتش‌بیاران معرکه‌ای که آن‌ها برای کشور ترتیب داده بودند. حالا، اما غبار فتنه خوابیده و تشخیص جبهه دوست و دشمن آسان است. بخش اعظم جامعه ورزش در جریانات اخیر ثابت کرد که نمی‌خواهد بازیچه دست رسانه‌های سعودی، لندنی، صهیونیستی و امریکایی شود. چه آن‌هایی که اظهارنظر کردند و چه آن‌هایی که سکوت کردند تا حداقل ایران را دشمن شاد نکنند، اما روی صحبت ما با آن دسته‌ای است که فریب خوردند. مقام معظم رهبری فرمودند: «وقتی عنصر سیاسی امریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می‌کند باید بفهمید قضیه چیست و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع‌گیری کنید.» پس وقت آن است که باز هم ثابت کنید کنار مردم و کشور هستید و در زمین دشمن بازی نمی‌کنید.
در این میان مسئولان ورزش کشور هم بهتر است به‌هوش باشند. اتفاقات اخیر جبهه دوست و دشمن را به خوبی نشان داد. نشان داد که چقدر در زمینه انتخاب درست با مشکل روبه‌رو هستیم و چقدر عقبه نفراتی که انتخاب می‌شوند برایمان کم اهمیت است. اینکه کسی بیاید و در ورزش کشور فعالیت کند و بعد برود آن طرف و در رسانه وابسته به ملکه بشود خط‌دهنده اغتشاش از جمله مواردی است که شاید فقط بتوان در ورزش ایران سابقه‌ای از آن پیدا کرد. پس به‌هوش باشیم و بیشتر از این میدان ورزش را به دشمنان قسم خورده این آب و خاک تقدیم نکنیم و در زمین آن‌ها بازی نکنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار