کد خبر: 1107415
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام شد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فرصت خوبی برای مذاکرات رفع تحریم‌ها بود، گفت: از طریق واسطه‌ها پیام‌هایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بین ایران و آمریکا رد و بدل شد.
نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اصحاب رسانه آغاز شد. 

ناصر کنعانی در این نشست خبری ضمن گرامیداشت روز همبستگی با کودکان فلسطینی گفت: رژیم صهیونسیتی تا الان ۲۲۳۰ کودک را به شهادت رسانده است که نشان دهنده اهمیت نامگذاری این روز است.

پیام‌هایی بین ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل منتقل شد

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و قطر گفت: در مذاکرات رفع تحریم‌ها تلاش ازطریق هماهنگ کننده اروپایی در جریان است و اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل هم فرصت خوبی برای مذاکرات در این خصوص بود و هم از طریق واسطه ها هم پیام هایی بین ایران و آمریکا رد و بدل شد.

وی تاکید کرد: ایران به دستیابی به توافق خوب و قوی پایبند است تا به نتیجه مطلوبی دست یابد.پاسخ ایران به متن جمع بندی نهایی داده شده است.

وزارت خارجه طی تماس‌های تلفنی بر لزوم حفظ امنیت سفارتخانه‌ها تاکید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد تعرض به سفارتخانه های ایران در خارج از کشور گفت: در نتیجه تحولات اخیر در برخی از کشورهای اروپایی بعضی از نمایندگی های ما مورد تعرض گروه‌ها و افراد منتسب به معاند و ضد انقلاب و خشونت طلب قرار گرفته است.

کنعانی با بیان اینکه طبق کنوانسیون وین، کشورها موظف هستند تا امنیت سفارت‌خانه های کشورها را برقرار کنند، اظهار داشت:  تعدادی از نمایندگی های ما مورد تعرض قرار گرفتند لذا وزارت خارجه طی تماس‌های تلفنی بر لزوم حفظ امنیت سفارتخانه‌ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: عده ای به بهانه اعتراض سیاسی به خشونت ها و روش های غیر اخلاقی و تهدید دیپلمات ها دست زدند و تلاش کردند فعالیت های عادی سفارتخانه‌های ایران را در خارج از کشور، با مشکل مواجه سازند. در حوزه برخی سفارتخانه‌ها، مهاجمین که ادعای حقوق بشر و ادعای سیاسی دارند، به نمایندگی های ایران بی احترامی کردند و حتی موجب وحشت و نگرانی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور شدند که این موارد به کشورهای پذیرنده ابلاغ شد و اقدامات لازم انجام شده است و شرایط نسبتا خوبی وجود دارد و سفارت خانه های ایران کار خود را آغاز کردند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار