کد خبر: 1107323
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
دادگاه رژیم صهیونیستی بار دیگر با آزادی خلیل عواوده اسیر فلسطینی مخالفت و اسارت او را تمدید کرد.

دادگاه رژیم صهیونیستی بار دیگر با آزادی خلیل عواوده اسیر فلسطینی مخالفت و اسارت او را تمدید کرد.

بر همین اساس، یک وکیل فلسطینی عنوان کرد که دادگاه رژیم صهیونیستی بدون صدور کیفرخواست در حق اسیر عواوده، بازداشت او را تا روز دوشنبه تمدید کرده است.

وزارت امور اسرا در غزه نیز اعلام کرد که تمدید مدت بازداشت اسیر عواوده تصمیمی خودسرانه، غیرقابل توجیه و تلاشی برای برهم زدن شادی و خوشحالی خانواده او به خاطر آزادی اش است.

خانواده اسیر عواوده نیز اعلام کردند که دادگاه رژیم صهیونیستی جلسه رسیدگی به پرونده او به اتهام استفاده مخفیانه از تلفن همراه برای ارتباط با خانواده‌اش در داخل زندان را به روز دوشنبه موکول کرده است.

گفتنی است، خلیل عواوده عواوده ۳۱ آگوست گذشته به اعتصاب غذای ۱۷۲ روزه خود در اعتراض به بازداشت موقتش پایان داد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی با آزادی او در دوم اکتبر (امروز) موافقت کرد.

خلیل عواوده در مجموع ۱۲ سال را در زندان‌های اشغالی گذرانده است که ۶ سال از آن را در بازداشت اداری سپری کرده است.

او چند روز پس از دستگیری در دسامبر ۲۰۲۱، به مدت ۶ ماه به بازداشت اداری منتقل شد. در ۳ مارس ۲۰۲۲، عواوده در مخالفت با بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زد که پس از ۱۱۱ روز پس از وعده‌هایی مبنی بر تعیین محدودیت زمانی برای بازداشت و آزادی وی، اعتصاب غذا را به حالت تعلیق درآورد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار