کد خبر: 1107275
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
دادگاه جنایی عربستان سعودی یک فرد را به دلیل مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ۲۵ سال زندان محکوم کرد.

 دادگاه جنایی عربستان سعودی امروز (یکشنبه) «داوود العلی» وبلاگ نویس و مخالف سازش با رژیم صهیونیستی را به ۲۵ سال زندان محکوم کرد.

به نوشته وبگاه المعلومه، طبق اعلام سازمان اروپایی-عربستانی حقوق بشر، دادگاه جنایی ریاض به دلیل اینکه «داوود العلی» (شیعه و ساکن استان الاحساء) در صفحه توئیتر خود علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعتراض شدید کرده و به دفاع از حقوق فلسطینی‌ها پرداخته، به این حکم متهم شده است.

در اعلامیه این سازمان حقوق بشری آمده است: «علی‌رغم اینکه صدور احکام خودسرانه و ناعادلانه در دادگاههای سعودی برای همگان واضح گشته است، اما به نظر نمی‌رسد که مقامات سعودی از صدور اینگونه احکام وحشتناک علیه فعالانی که واقعیت‌های تحمیل شده آنان را نمی‌پذیرند، دست بردارند».

صدور چنین احکامی در حق فعالانی که در سال‌های گذشته به روند بهبود روابط ریاض و تل آویو اعتراض کرده‌اند، سابقه داشته است.

این احکام در شرایطی صادر می‌شود که یک رسانه آمریکایی در ماه ژوئن جزئیات جدیدی از تلاش‌های عربستان سعودی برای توافقات امنیتی با رژیم صهیونیستی و برقرار کردن روابط رسمی با این رژیم منتشر کرد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشت که عربستان سعودی در حال انجام گفت‌وگوهای جدی با اسرائیل برای برقراری روابط تجاری با این رژیم و رسیدن به توافقات امنیتی جدید با تل‌آویو است.

با آنکه عربستان سعودی به صورت رسمی رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و ادعا می‌کند با این رژیم روابط دیپلماتیک ندارد در سال‌های گذشته به توافقات امنیتی محرمانه‌ای با تل‌آویو دست پیدا کرده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار