کد خبر: 1107199
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
استاد دانشگاه تربیت مدرس:
استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: مسأله تجزیه ایران که در فکر دشمنان است یک نقشه قدیمی است، دشمن از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام و هدفشان سواستفاده می‌کنند.

علی باکویی استاد دانشگاه تربیت مدرس، گفت: دشمن ما که استکبار جهانی است هیچگاه از مخالفت با ما دست برنداشته است، فقط ممکن است کم و زیاد شده باشد، مسأله‌ای که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد هم مسأله جدیدی نبود، اوایل انقلاب در کردستان، بندر ترکمن، سیستان و بلوچستان و آذربایجان هم چنین مسائلی بود، این مسأله تجزیه ایران که در فکر دشمنان است یک نقشه قدیمی است که از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام و هدفشان سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: اتفاقات اخیر نیز بعد از یک سری اتفاقات بود که امیدوار بودند اتفاقات قبلی منجر به آشوب شود اما نشد، مثلا در جریان افزایش قیمت‌ها هم همین قصد را داشتند اما موفق نشدند، در حال حاضر نیز مسأله حجاب مدنظرشان نیست بلکه هدفشان فراتر از این مسائل است.

باکویی گفت: نکته‌ای که دانشجویان باید توجه داشته باشند این است که بصیرت لازم را داشته باشند و دشمن و دوست را تشخیص دهند، کسانی که مردم را به آشوب های خیابانی دعوت می‌کنند نمی‌توانند دوست ما باشند، هر حرکتی که دشمن را خوشحال می‌کند قطعا به ضرر ماست.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: دانشجو باید عقبه و اندیشه در پشت تصمیمات و حرکاتش باشد، اگر احساسات می‌تواند یک جوان معمولی را به خیابان بکشاند نباید این احساس یک جوان دانشجو را به خیابان بکشد، دانشجو باید با منطق رفتار کند، دانشجویان ما می‌توانند در یک فضای صمیمی و یک جلسه گفت‌وگوی آزاد اعتراض و انتقاداتشان را بیان کنند.

باکویی عنوان کرد: انتظار از دانشجویان این است که سیاسی برخورد نکنند و در یک فضای سالم مسائل و مشکلاتشان را مطرح کنند، در این صورت حرف ها بهتر به نتیجه می‌رسد و گلایه‌ها بهتر شنیده می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار