کد خبر: 1107173
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
وزیر صمت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما شرایطی را برای واردات خودرو تعیین کردیم؛ گفت: خودروهای وارداتی باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به انتشار برخی شایعات در مورد خودروهای وارداتی هستند، گفت: این نوع نگاه که گفته می شود خودرهایی که قرار است وارد شود چینی یا هندی هستند، درست نیست. از طرفی باید بگویم که دولت خودرو وارد نمی‌کند، ما شرایطی را برای واردات خودرو تعیین کردیم؛ خودروهای وارداتی باید استانداردهای لازم را داشته باشند، از جمله اینکه نو باشند و ... .

وی افزود: ممکن است واردکننده‌ای با شرکت های چینی توافق و خودروهایی که استاندارد لازم را دارند وارد کند یا ممکن است با شرکت‌های روسی، اروپایی، ژاپنی یا ... به توافق برسند. خودروها باید استانداردهای مدنظر ما را داشته باشند اینکه خودروهای وارداتی تولیدِ کدام کشور هستند بستگی به واردکنندگان و تعاملات آنها با سایر کشورها دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه تعیین نمی کنیم که خودروهای وارداتی چینی یا هندی باشند، تصریح کرد: ما استانداردهای مد نظرمان را لحاظ می‌کنیم و آن را مبنای کارمان قرار می‌دهیم.

به گزارش فارس، برخی اخیرا مدعی شده بودند که خودروهایِ وارداتی به کشور، چینی، روسی و هندی هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار