کد خبر: 1107005
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: پشتیبانی گسترده از نیروهای زمینی و بمباران مراکز حیاتی و تجهیزات دشمن از جمله اقدامات نیروی هوایی ارتش بوده است.
 
امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در همایش تخصصی جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس که صبح امروز در پژوهشگاه شهید سلیمانی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: نیروی هوایی در این عملیات در کنار مأموریت انتقال نیرو، تجهیزات، مهمات و بحث شناسایی که بر عهده داشت، در بحث درگیری و انهدام تجهیزات دشمن نیز نقش اساسی داشت.

وی ادامه داد: انجام مأموریت شناسایی به صورت ۲۴ ساعت مأموریتی بسیار هزینه بر است که این عمل در دفاع مقدس انجام می‌شد، نیروی هوایی ارتش در عملیات والفجر ۸ بسیار درخشید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پشتیبانی گسترده از نیروهای زمینی، بمباران مراکز حیاتی و تجهیزات دشمن و رصد مستمر هوایی و درگیری هوایی با جنگنده‌های دشمن از دیگر اقدامات نیروی هوایی ارتش در عملیات والفجر ۸ بود.

امیر واحدی تصریح کرد: عملیات والفجر هشت و تصرف فاو با هماهنگی کامل نیروهای مسلح انجام شد و با انهدام جنگنده‌های دشمن نقش مهمی در کاهش توان دشمن و پیروزی رزمندگان داشت.

عملیات والفجر ۸ یک عملیات مافوق علم و فناوری بود

در ادامه این همایش، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، اظهار داشت: در این عملیات در مجموع ۸۰ فروند بالگرد هوانیروز شامل ۳۳ بالگرد کبرا، ۴۱ فروند بالگرد ۲۱۴، ۲۰ فروند بالگرد ۲۰۶ و ۳ فروند بالگرد ۲۰۵ استفاده شد.

وی ادامه داد: عملیات والفجر ۸ یک عملیات مافوق علم و فناوری آن دوران بود و فراتر از باور و توانمندی‌ها انجام شد. به عنوان مثال یک هلیکوپتر کبرا توانست یک جنگنده پیشرفته دشمن را منهدم کند، به شکلی که آمریکایی‌ها بعد از این عملیات اعلام کردند که بالگرد کبرا با شرایط خاصی به دیگر کشورها فروخته شود و محدودیت در فروش این بالگرد ایجاد شد.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط، هوانیروز هم نقش پشتیبانی را انجام داد و هم در نقش یگان زرهی برای هدف قرار دادن تجهیزات دشمن ظاهر شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر