کد خبر: 1106999
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فردا (یکشنبه) اصلاح ماده واحده تبصره ۷ قانون بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود که بر اساس آن قرار است حقوق گمرکی واردات تجهیزات، مواد اولیه و ماشین آلات بخش تولید از چهار به یک درصد کاهش یابد.
 

«امید قالیباف» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: دوفوریت این ماده واحده خرداد ماه امسال از سوی دولت به مجلس ارائه شده بود که به‌تازگی به تصویب رسید، حدود ۱۰ پیشنهاد برای این اصلاحیه مطرح شده که به احتمال زیاد فردا شخص وزیر صمت برای دفاع از آن در مجلس حضور می‌یابد و پس از بررسی به رای گذاشته خواهد شد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیان اهمیت این موضوع، خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد واردات کشور را مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات تولید تشکیل می‌دهد، اگر این مهم به تصویب برسد، می‌تواند تا اندازه زیادی از هزینه‌های تولید بکاهد.

وی یادآور شد: تغییر حقوق ورودی گمرک از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز ETS تا حدود ۶ برابر هزینه های واردات مواد اولیه بخش تولید را افزایش داد و در صورتی که این حقوق گمرکی به یک درصد کاهش یابد، می‌توند در کاهش هزینه‌های تولید اثرگذار باشد.

قالیباف ادامه‌داد: اردیبهشت‌ماه امسال نیز دولت سود بازرگانی در اختیار خود را برای مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات کاهش داد که در صورت تصویب کاهش حقوق ورودی گمرک، کمک بزرگی به کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

وی گفت: وزیر صمت روز پنجشنبه گذشته به معاونت‌های ذیربط دستور داد تا همه کالاهایی که با تصویب این مهم مشمول کاهش قیمت می‌شوند را احصا و پایش کنند تا کاهش قیمت‌ها اعمال شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هرچند با تصویب این اصلاحیه دولت نزدیک به ۲۸ هزار میلیارد تومان از منابع درآمدی‌اش تحقق نخواهد یافت، اما با توجه به اولویت بخش تولید و لزوم کنترل هزینه‌های تولید، دولت ترجیح داد تا این مبلغ را از سایر طرق از جمله انتشار اوراق و غیره تامین کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار