کد خبر: 1106829
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
خطیب نمازجمعه تهران:
خطیب نماز جمعه تهران با تشکر از سپاه به خاطر عملیات نابودی پایگاه‌های تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق گفت: این گروهک‌ها انواع مفاسد را علیه امنیت ایران انجام داده‌اند و امنیت کشور قابل مسامحه نیست.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران (هشتم مهر) ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: بزرگترین سفارش پیامبر اعظم (ص) و همه انبیا و امیرالمومنین و ائمه هدی، رعایت تقوای الهی است و با داشتن تقوا هست که فرد و جامعه مومن، به همه آرمان‌های خود خواهد رسید.

وی افزود: اگر بزرگترین آرزوی جامعه مومن، شبیه شدن به پیامبر در اندیشه،‌ اخلاق، زیست فردی و اجتماعی است، و البته که این خواست پروردگار از جامعه مومنان نیز هست،‌ راه رسیدن به این هدف بزرگ یعنی الگو گرفتن از پیامبر عظیم‌الشان اسلام، رعایت تقوای الهی، التزام به امر و نهی الهی و تلاش برای حرکت در جاده بندگی الهی است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ماه ربیع‌الاول بهار زندگی است. ماه دوست داشتنی، با ظرفیت، روشن و شیرین است که در این ماه خداوند به انسان‌ها از سر لطف و رحمت نگاه ویژه و نظر خاصی به بشریت داشته است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه ماه ربیع‌الاول ماه ولادت امت اسلامی نیز هست تصریح کرد: در آغاز این ماه هجرت پیامبر به مدینه انجام شد که از بزرگترین رخدادهای تاریخ بشر است. کسی که سفره‌دار رافت الهی شد،‌ امیرالمومنین علیه‌السلام بود با آن اقدامی که در لیلة‌المبیت انجام داد. هجرتی که زمینه ساز ساخت امت اسلامی شد. امتی که با مقاومت مثال‌زدنی در چالش‌های گوناگون و با اراده مردم ساخته شد. این امت با نماز و مسجد آغاز شد و اولین نماز جمعه نیز به امامت خاتم‌انبیاء در این ماه و با ورود به مدینه برگزار گردید.

وی افزود: آنچه در مدینه عرضه شد، حاکمیت الهی و مردمی با تاکید بر وحدت و التزام کامل به قانون و اهتمام به عدالت اجتماعی و رسیدگی به محرومان و دفاع از حقوق مستضعفین به عنوان یک معیار برای جامعه بشریت بود. اگرچه جامعه اسلامی در ادامه مسیر دچار انحراف شد، اما طبق بشارت قرآن کریم، ملت عزیز ایران با ریشه تمدنی و ظرفیت های ویژه‌ای که داشت، در قرن چهاردهم هجری قمری با رهبری یکی از فرزندان پیامبر،‌ به میدان آمد و انقلابی برپا کرد تا این تمدن نبوی را احیا کند و امروز 43 سال است که با استقامت مثال زدنی،‌ تلاش جمعی مثال زدنی را برای تحقق این آرمان انجام داده ایم.

امام جمعه موقت تهران ضمن گرامیداشت شهدا و جانباختگان حوادث اخیر، از سخنرانی عالمانه و انقلابی رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای عملیات از بین بردن مقر گروهک‌های تروریستی در اقیم شمال عراق نیز تشکر کرد و گفت: امنیت این کشور قابل مسامحه نیست. این گروهک‌های پلید از قاچاق و تعرض به امنیت کشور،‌ انواع فسادها را در کارنامه خود دارند و مخصوصا در فتنه‌گری‌های اخیر نیز دخالت‌هایی داشتند که باید به آنها پاسخ اساسی داده می‌شد.

حاج علی اکبری درباره حوادث اخیر با اشاره به نکات مطرح شده در اجتماع سوم مهر گفت: اول و سوم مهر،‌ دو حماسه بزرگ ملی رقم خورد. ملت ایران با وقت‌شناسی و ترجیح منافع ملی و یک بنیه معنوی که حاصل دو ماه عزاداری بر امام حسین علیه السلام بود، خیلی زود صف خود را از فتنه گران جدا کرد و حماسه‌ای از حضور پر شور و شعور خود آفرید.

وی تاکید کرد: اجتماع امت رسوال الله(ص) در میدان انقلاب،‌ یاد حماسه 9 دی را زنده کرد و همچنین در اقصی نقاط کشور در اجتماعات خودجوشی که شکل گرفت،‌ این ملت عزیز نشان داد که می‌تواند پرچمداری تمدن نوین اسلامی را در آستانه ظهور امام عصر (عج) داشته باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار