کد خبر: 1106723
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
رئیس جمهور سابق آمریکا در ادعایی عجیب، پیشنهاد کرده که می‌تواند یک گروه مذاکره‌کننده را برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین، رهبری کند.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار چندین پست در فضای مجازی، به ماجرای نشتی خط لوله نورد استریم اشاره و در ادامه پیشنهاد هدایت تیمی برای مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حل بحران اوکراین را مطرح کرد.

ترامپ مدعی شده است که نشتی در خطوط لوله نورد استریم «خرابکاری بوده و می‌تواند به تشدید تنش یا جنگ منجر شود!»

وی درباره این موضوع نوشت: دولت آمریکا در موضوع خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم، باید «خونسرد، آرام و هوشیار» باشد. این اتفاقی بزرگ است که لزوماً نباید راه‌حلی بزرگ داشته باشد؛ دست کم در حال حاضر چنین نیازی نیست.

ترامپ بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد و گفت که اگر او رئیس جمهور آمریکا می‌بود، جنگ اوکراین هرگز در نمی‌گرفت.

وی در ادامه راه‌حل عجیب خود را برای بحران اوکراین ارائه داد و با لحن و ادبیات عجیب و غریب همیشگی خود نوشت: شرایط را با انفجار خط لوله، وخیم‌تر نکنید. با تدبیر و باهوش و ذکاوت باشید؛ اجازه دهید، اکنون یک توافق به سرانجام برسد، هر دو طرف به این توافق نیاز دارند و خواهان آن هستند. کل جهان روی میز قمار است. من گروه (مذاکراتی) را هدایت خواهم کرد؟؟؟

ادعای ترامپ برای رهبری تیم مذاکره‌کننده برای تنش‌زدایی جنگ اوکراین، با اظهارات ابتدایی او در آغاز جنگ تفاوت فاحشی دارد؛ او در ماه مارس، گفته بود که اگر رئیس جمهور آمریکا بود، زیردریایی‌های اتمی را به سواحل روسیه می‌فرستاد تا به پوتین فشار وارد کند. او همچنین پیشنهاد کرده بود که آمریکا پرچم چین را روی جنگنده‌های خود نصب و از این جنگنده‌ها استفاده کرده و «دمار از روزگار روسیه درآورد!»

رئیس جمهور دمدمی و سابق آمریکا در ماه فوریه توجیه پوتین برای حمله به اوکراین را «زیرکانه» و «هوشمندانه» خوانده و آن را مورد ستایش قرار داده بود. او ماه بعد، پوتین را به خاطر اینکه جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را «با هر سازی به رقص آورده است»، باهوش توصیف کرد.

از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری، ترامپ همواره با ایده‌ها و راه‌حل‌های عجیب و فکاهی به استقبال آن رفته است. او در ماه آوریل، گفته بود که روسیه و اوکراین باید «همین حالا به صلح برسند نه بعداً و زمانی که همه مرده‌اند!»

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار