کد خبر: 1106705
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
رهبر ائتلاف پیروز انتخابات سراسری ایتالیا با «بی‌مسئولیت و تهوع‌آور» توصیف کردن دولت و سیاستمداران فرانسوی، خطاب به رئیس جمهور این کشور گفت استعمارگران قاره آفریقا حق موعظه ایتالیا را ندارند.
اظهارات توهین‌آمیز «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره ائتلاف راست افراطی «براداران ایتالیا» که در انتخابات سراسری این کشور پیروز شد، با واکنش تند و خشمگینانه رهبر این ائتلاف همراه شد.

«جورجیا ملونی» رهبر ائتلاف پیروز انتخابات ایتالیا، که قریب به یقین نخست‌وزیر جدید این کشور و اولین نخست‌وزیر زن ایتالیا خواهد شد، درباره این اظهارات رئیس جمهور فرانسه گفت: «امانوئل ماکرون از ما به‌عنوان تهوع‌آور، بدبین و بی‌مسئولیت یاد کرد. اکنون رسانه‌های ایتالیا این سوال را می‌پرسند که آیا شنیدی ماکرون درباره ما چه گفت؟ او گفت که ما بی‌مسئولیت هستیم، شرم‌آور است!»

ملونی طی سخنرانی روز چهارشنبه خطاب به ماکرون گفت: «کسانی بی‌مسئولیت هستند که لیبی را بمباران کردند زیرا می‌ترسیدند ایتالیا با قذافی به توافق‌های مهمی در حوزه انرژی برسد. همان افراد، ما را در مواجهه با آشوب مهاجرت غیرقانونی کنونی، تنها گذاشتند».

طبق فایل ویدئویی این سخنرانی، او ادامه داد: «امانوئل ماکرون! بدبین، فرانسوی‌هایی هستند که نیروهای امنیتی و ژاندارمری را برای بازگرداندن هر مهاجری که قصد عبور از مرز ونتیمیلیا (شهری در ایتالیا) را داشت، اعزام کردند».

نخست‌وزیر احتمالی ایتالیا که دیگر میزان عصبانیتش از توهین‌های ماکرون در لحن سخنرانی‌اش آشکار شده بود، تاکید کرد: «چون باید همه چیز را گفت؛ مهمتر از همه این‌ها، تهوع‌آور فرانسه است که به بهره‌کشی و سوءاستفاده از آفریقا با چاپ پول [بدون پشتوانه] برای ۱۴ کشور آفریقایی ادامه می‌دهد و از آنها هزینه ضرابخانه می‌گیرد».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار