کد خبر: 1106584
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فاطمه صبور

مردی که به خاطر گم شدن سفته‌های ضمانت ۲۰ میلیون تومانی، سناریوی دروغین آدم‌ربایی را با همدستی دوستانش اجرا کرده بود، ماجرا را شرح داد.
روز شنبه، دوم مهرماه امسال مردی به نام سیاوش به اداره پلیس رفت و به اتهام آدم‌ربایی از سرنشینان یک خودروی سواری پژو شکایت کرد. او در طرح شکایتش به مأموران گفت: «ساعتی قبل کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که یک خودروی سواری پژو توقف کرد و یکی از سرنشینانش که ماسک به صورت زده بود پیاده شد. او با تهدید و زور مرا سوار خودرو کرد و دست و پایم را بست. راننده به سمت اطراف شهر تهران مسیرش را تغییر داد. خیلی تلاش کردم فرار کنم، اما موفق نشدم تا در یک فرصت مناسب توانستم با دستم در ماشین را باز کنم و در حالی که راننده سرعت زیادی داشت خودم را از ماشین به بیرون پرتاب کردم.» شاکی ادامه داد: «به خاطر اینکه پاهایم با طناب بسته شده بود، نمی‌توانستم راه بروم، ولی بعد از ساعتی چند نفر به دادم رسیدند و مرا نجات دادند. من، آدم‌ربا‌ها را به خاطر زدن ماسک و پوشاندن صورت نشناختم و فقط توانستم یکی از آن‌ها را از روی صدایش شناسایی کنم. آن مرد یکی از آشنایان به نام فرهاد بود که با او اختلاف مالی داشتم. احتمالاً برای انتقام مرتکب آدم‌ربایی شده است.»
با طرح این شکایت، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره پلیس پایتخت قرار گرفت و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران تلاش برای یافتن فرهاد به عنوان فرد مظنون آغاز شد تا اینکه مرد جوان شناسایی و بازداشت شد.
آن مرد تحت بازجویی قرار گرفت، ولی اتهامش را رد کرد و گفت: «مدتی قبل از مردی به نام سیاوش که از آشنایانمان بود ۲۰ میلیون تومان پول گرفتم و به ازای آن سفته دادم. در این مدت اصل پول را با سودش پرداخت کردم، اما سیاوش سفته‌ها را تحویل نمی‌داد. چند بار سراغش رفتم، اما او هر بار طفره می‌رفت. از آنجایی‌که سیاوش را می‌شناختم و می‌ترسیدم با سفته‌ها مرا دچار مشکل کند اصرار داشتم سفته‌ها را برگرداند، اما تا حالا سفته‌ها به دستم نرسیده است. احتمال می‌دهم او این شکایت دروغ را مطرح کرده تا مرا از گرفتن سفته‌ها منصرف کند.»
بعد از اظهارات مرد جوان، مأموران در روند تحقیقات و بررسی‌ها مدرکی علیه فرهاد به دست نیاوردند، به همین دلیل آن‌ها بار دیگر سیاوش را مورد تحقیق قرار دادند. آن مرد در حالی که اصرار داشت فرهاد دروغ می‌گوید، بالاخره با بن‌بست اطلاعاتی روبه‌رو شد و لب به اعتراف گشود. او گفت سناریوی دروغین آدم‌ربایی را طراحی کرده، چون سفته‌ها را گم کرده است. آن مرد در توضیح بیشتر به مأموران گفت: «سال گذشته ۲۰ میلیون تومان به فرهاد دادم و قرار بود او با آن پول کار کند و سود و اصلش را برگرداند. فرهاد بعد از گذشت زمان مقرر اصل پول و سود را پرداخت کرد، اما من سفته‌هایی را که برای ضمانت گرفته بودم گم کردم. خیلی تلاش کردم آن‌ها را پیدا کنم، اما موفق نشدم. از طرفی فرهاد اصرار داشت سفته‌ها را به او برگردانم. نمی‌توانستم به او بگویم که آن‌ها را گم کرده‌ام، چون احتمال می‌دادم حرفم را باور نکند، به همین خاطر با یکی از دوستانم صحبت کردم تا برای انجام نقشه آدم‌ربایی دروغین به من کمک کند، او هم پیشنهادم را قبول کرد.»
مرد جوان ادامه داد: «آن روز طبق نقشه در محل خلوتی که دوربین نداشت به عنوان مسافر منتظر تاکسی بودم. سپس دوستانم در حالی که صورتشان را پوشانده بودند مرا سوار ماشین کردند و در محله‌ای اطراف تهران من را از ماشین بیرون انداختند. بعد به اداره پلیس رفتم و این شکایت دروغین را مطرح کردم تا با دستگیری فرهاد شاید او از پس گرفتن سفته‌ها منصرف شود، اما پشیمانم و اشتباه کردم.»
با ثبت اظهارات مرد جوان، تحقیقات در این باره ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار