کد خبر: 1106565
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
دور جدید حملات نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تجزیه طلب در شمال عراق خشم آمریکا را برانگیخته است.

دور جدید حملات نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تجزیه طلب در شمال عراق خشم آمریکا را برانگیخته است.

پایگاه عرب‌نیوز گزارش داده آمریکا این حمله را محکوم کرده است. در این بیانیه آمده است: «ما تهدید ایران برای انجام عملیات جدید علیه کردستان عراق را محکوم می‌کنیم.»

وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این ایران را به استفاده از موشک و پهپاد علیه منطقه کرستان عراق و نقض حاکمیت این منطقه متهم کرده است.

در بیانیه ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: «ما در برابر این گستاخانه به مردم و دولت عراق در کنار آن‌ها می‌ایستیم.»

ساعاتی قبل‌تر خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو ارشد گروهک تروریستی «کومله» به تلفات و خسارات ناشی از حمله ایران اعتراف کرد.

این منبع بدون ذکر جزئیات گفت چند دفتر این گروهک چهارشنبه صبح هدف حمله قرار گرفت و تلفات و خسارات مادی برجای مانده است.

قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه چهارشنبه با موشک‌های نقطه‌زن و پهپاد‌های انهدامی، چند مقر تروریست‌های تجزیه طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز مرحله جدید عملیات علیه مواضع و مقر‌های گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق تاکید کرد: عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقر‌های گروهک‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

یک منبع آگاه نظامی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: «این حملات از بعد شدت و دامنه بسیار کم سابقه و کوبنده بوده و آسیب‌های جدی به مقر تروریست‌ها وارد کرده، به طوری که مقر اصلی گروهک‌های تروریستی و دفاتر آن‌ها تخریب شد». وی افزود: در این حملات یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای سپاه شرکت داشتند.

پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد شرارت این گروه‌ها و ایجاد ناامنی در شهر‌های مختلف کشور هشدار داده بود.

نیروی زمینی سپاه دوم مهرماه حملاتی علیه مواضع گروهک‌های تروریستی کُرد در شمال عراق انجام داد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه شنبه اعلام کرد: در پی تعرضات روز‌های گذشته عوامل گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار