کد خبر: 1106541
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی معتقد است که با توجه انجام شدن تدارکات آزمایش اتمی در همسایه شمالی، احتمال اجرای آن توسط پیونگ‌یانگ در نیمه دوم ماه اکتبر یا اوایل نوامبر وجود دارد.

در ادامه فضاسازی‌ها و هشدارهای تحریک‌آمیز دولت سئول و متحدان غربی آن درباره آماده‌شدن کره شمالی برای انجام اولین آزمایش اتمی از سال ۲۰۱۷، کره جنوبی این‌بار زمان احتمالی اجرای این آزمایش را اعلام کرد.

سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی می‌گوید آزمایش اتمی احتمالی کره شمالی، ممکن است در بازه زمانی بین ۱۶ اکتبر تا ۷ نوامبر، همزمان با برگزاری کنگره ملی چین و انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا، انجام شود.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، اعضای این سازمان در جلسه‌ای که امروز (چهارشنبه) با پارلمان کره جنوبی داشتند، گفتند: «اگر کره شمالی [بخواهد] آزمایش اتمی انجام دهد، احتمالا آن را از شانزدهم اکتبر که زمان برگزاری بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین است تا هفتم نوامبر که زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا است، انجام می‌دهد».

قانونگذاران کره جنوبی به نقل از گزارش سازمان اطلاعات ملی خود خبر دادند: «تدارکات برای آزمایش اتمی کره شمالی در تونل تست تأسیسات پونگه‌ری تکمیل شده است، جایی که کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷، شش آزمایش اتمی زیرزمینی انجام داد».

همزمان با جوسازی‌ها درباره آزمایش اتمی کره شمالی، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد یکشنبه اعلام کرد که نظامیان پیونگ‌یانگ یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده‌اند.

«یاسوکازو هامادا» وزیر دفاع ژاپن نیز ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی، گفت این اقدامات غیرقابل توجیه و نقض مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هستند

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار