کد خبر: 1106536
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به اینکه امسال تصویب قانون جهش تولید را داشتیم، با اجرای این قانون نسل جدیدی از کسب و کارها و نوآوری شکل خواهد گرفت.

 روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ششم مهر) هیات دولت گفت: در حوزه علم و فناوری زحمات زیادی کشیده شده و باید ادامه یابد و ما امسال تصویب قانون جهش تولید را داشتیم که با اجرای این قانون، نسل جدیدی از کسب و کارها و نوآوری شکل خواهد گرفت.

وی افزود: بزرگ‌ترین نقش ما سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و نفوذ راهبردی در بخش‌های فناورانه است و اقتصاد دانش‌بنیان با توجه به نوآوری رخ خواهد داد.

دهقانی اظهار کرد: توجه به ثروت‌های ملی و توسعه متوازن زیست‌بوم نوآوری کشور مد نظر ماست و در هدف داریم به شهرها و استعدادها توجه کنیم تا کسب و کارهای نو را توسعه دهیم. همچنین توجه به توسعه مدل‌های توسعه مالی مبتنی بر اقتصاد مردمی و مقاومتی یکی دیگر از برنامه های معاونت علمی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: مساله دیگر توجه به بازار ملی است. بازار ملی، ناموس ملی است و حتی اگر بتوانیم بخشی از بازار ملی را در حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان بیاوریم، اتفاق بزرگی رخ می‌دهد. توجه ویژه به صادرات محصولات دانش بنیان، فناوری نرم و مغزافزار یکی دیگر از برنامه‌ها است. ما توان بسیاری در این زمینه داریم و باید به علوم انسانی، رسانه و فناوری‌های نرم و اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار