کد خبر: 1106500
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
برگه اعزام به جبهه‌ «محمد مهاجر» مرد ملکوتی و شهید تازه تفحص شده که امروز با استقبال گرم مردم بجنورد روبه رو خواهد شد، بسیار خواندنی است و این شهید ۱۵ ساله اتفاقات اخیر کشور را به خوبی پیش بینی کرده بود.
 

عشق و ایثار دوبال پرنده های مهاجری بودند که رخت سفر بستند تا به حماسه دفاع مقدس بپیوندند و خون جاودانه در رگ تاریخ ملتی بزرگ تزریق کنند که هماره نامشان با از خودگذشتگی گره خورده است.

این بار پرنده مهاجر ما در سفر خود از شرق به جنوب از روستای "ازون بیجه" خراسان شمالی به جبهه نبرد مجنون پرواز کرد و در این منطقه به آسمان پر کشید، حالا و پس از ۴۰ سال بازگشته است تا بار دیگر پیام آور اتحاد و انسجام میان مردم باشد.  

«محمد مهاجر» شهید نوجوان گنجینه فرهنگ ها، این پرنده تیز پرواز جبهه حق علیه باطل فقط ۱۵ سال داشت که جامه شهادت بر تن کرد و ۴۰ سال طول کشید تا دوباره به زادگاهش برگردد و در آشیانه خود آرام گیرد.

شهید محمد مهاجر از روستای ازون بیجه راهی منطقه مجنون شد اما گویا سفر این شهید حتی پس از پرگشودن به آسمان هم تمام نشد و بار دیگر برای ماموریت متفاوت تری به خانه بازگشت و آنچه این روزها بیش از هر چیز جلب توجه کرده، مطالبی است که شهید مهاجر در فرم اعزام به جبهه اش ثبت کرد، مطالبی که نشان از بصیرت و آگاهی این شهید دارد.  

در فرم اعزام به جبهه این شهید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خطراتی که در آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند را برشمارید؟ نوشته است: «اول اینکه هماهنگ نبودن مردم، دوم اینکه وارد شدن فرهنگ آمریکایی و سوم اینکه آزادی دادن غیراسلامی در جامعه». 

شاید او هم مثل سایر مردان آسمانی، این روزها را پیش بینی کرده بود، روزهایی که برخی تحت تاثیر تبلیغات غرب و دشمنان نظام اسلامی قرار گرفته و خواستار آزادی غیراسلامی هستند.  

شهید محمد مهاجر در سال ۶۲ و زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشت، آسمانی شد اما پیکرش پیدا نشد و تاکنون مفقودالاثر بود و این پرنده مهاجر به تازگی شناسایی و امروز بعد از ظهر به زادگاهش در خراسان شمالی باز می گردد و مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر شهید مهاجر هم فردا در بجنورد برگزار می‌شود.

 سپاه بجنورد با رونمایی از برگه اعزام به جبهه این شهید بزرگ رازهای این فرم را برملا کرد و محتوای فرم های اعزام به جبهه گواه از آینده دارد و چه زیبا بیان کرده است.

فرم اعزام به جبهه شهید مهاجر

آزادی غیراسلامی 

شهید بزرگوار در برگه اعزام به جبهه آنجایی که از ایشان پرسیده می شود خطراتی که در آینده انقلاب اسلامی را تهدید می کند با درایت از واژه آزادی غیراسلامی و فرهنگ آمریکایی نام می برد و آن به عنوان خطرات و تهدیدهای انقلاب اسلامی می داند.   

شهید مهاجر امروز و پس از ۴۰ سال به وطن بازگشته است تا با مهاجرت معنوی اش، طنین ولایت مداری و شهادت طلبی را فریاد بزند.

شهید مهاجر آمده است تا یادآوری کند که ناآرامی های اخیر در شهرهای مختلف، دسیسه ای است که به وسیله دشمنان و بدخواهان هدایت می شود و عده ای دانسته و ندانسته بر طبل آن می کوبند و به بهانه رسیدن به آزادی به ناآرامی دامن می زنند، البته همه می دانند این آزادی، آزادی غیراسلامی است.

گویا آمده است تا در سکوت پرصدایش فریاد بزند که امنیت و آرامش در جامعه به دست مردم رقم می خورد و مردم ولایتمدار باید مثل همیشه مراقب ارزش های انقلاب باشند و آن را قدر بدانند.    

فرم اعزام به جبهه شهید مهاجر

هماهنگ نبودن مردم

هماهنگ نبودن مردم از دیگر خطراتی است که در این فرم دیده می شود و آن روزها دشمن در مرزهای کشور، امنیت ایران و ایرانی را تهدید کردند اما اکنون در داخل شهرها به طریق دیگر امنیت در معرض تهدید است، اما شهید مهاجر با حضور گرمش همچون شمع روشن، مردم را گرد هم آورده است تا این حضور باشکوه خط و نشان باشد برای بدخواهان تا بدانند که مردم همیشه در صحنه هستند و تا پای جان از ارزش های اسلام دفاع می کنند.  

گویا این شهید آمده است تا بار دیگر دان معنویت در شهر بپاشد و مردم را کبوتر وفادار کند.  

و امروز مردم با حضور پرشور آمده اند تا بگویند با تاسی به شهیدان اجازه نخواهند داد بدخواهان به بهانه آزادی غیراسلامی بهانه ای به ارزش های نظام اسلامی خدشه وارد کنند.  

مردم بجنورد امروز برای وداع با شهید محمد مهاجر، شهید تازه تفحص شده حضور می یابند و خداحافظی جانانه و باشکوه برگزار می کنند.  

فرم اعزام به جبهه شهید مهاجر

وارد نشدن فرهنگ آمریکایی

مقابله با فرهنگ آمریکایی از دیگر دغدغه های این شهید بزرگ است که در فرم اعزام به جبهه بیان می کند و بدرستی این مشکل را نمایان کرده گویا وی از آینده خبر داشته است.

امروزه که ماهواره ها، شبکه های اجتماعی، اینترنت و فضای مجازی غوغا می کنند و در خوشبینانه ترین حالت ۱۰ درصد برنامه های مفید دارند و ۹۰ درصد برنامه های آنها فاسد و مخرب هستند موجی از فعالیت رسانه ای را در جهان اسلام به راه انداخته اند همان تهدیدی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها در سخنرانی هایشان از آن نام برده اند.

با وجود این هجمه گسترده، ما مبانی و فرهنگ دینی بسیار قوی داریم و با تبیین آن می توانیم در برابر فرهنگ غرب ایستادگی کنیم و لازمه آن نیز وارد نشدن فرهنگ آمریکایی به داخل کشور است ...

بر اساس این گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی اعلام کرد که استقبال از این شهید تازه تفحص شده بجنوردی امروز- چهارشنبه- ساعت ۱۶ و ۳۰ از میدان آزادگان بجنورد آغاز و وداع با این شهید همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد انقلاب این شهرستان برگزار خواهد شد.  

مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر شهید مهاجر هم فردا در بجنورد برگزار می‌شود.

شهید محمد مهاجر ۳۹ سال پیش و در زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشت همراه پدرش به جبهه رفت اما هیچ وقت پیکرش بازنگشت و شهید تازه تفحص شده در هشتم اسفند ماه سال ۶۲ و در منطقه عملیاتی خیبر-مجنون به شهادت رسیده است.   

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات مختلف حضور داشتند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.  

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار